Film İncelemesi


DOI :10.26650/Filmvisio.2024.0010   IUP :10.26650/Filmvisio.2024.0010    Tam Metin (PDF)

Sinematik Evren Aracılığıyla Kadınlarda Çoklu Kişilik Algısının Yorumu

Tuba Meltem Pekol

Daldry, S. (Director). (2002). The Hours [Film]. Miramax Films, Scott Rudin Productions.

DOI :10.26650/Filmvisio.2024.0010   IUP :10.26650/Filmvisio.2024.0010    Tam Metin (PDF)

Interpretation of Multiple Personality Perception in Women through the Cinematic Universe

Tuba Meltem Pekol

Daldry, S. (Director). (2002). The Hours [Film]. Miramax Films, Scott Rudin Productions.


PDF Görünüm

Referanslar

  • Brown, B. (2011). Cinematography: Theory and practice image making for cinematographers and directors. Routledge. google scholar
  • Cavarero, A. (2000). Relating narratives: Storytelling and selfhood. Routledge. google scholar
  • Cianconi, V. (2009). Hour’s end: A quest towards death in Michael Cunningham’s The Hours. Memento, 1(1), 32-38. google scholar
  • Cunningham, M. (1998). The Hours. Farrar, Straus and Giroux. google scholar
  • Daldry, S. (Director). (2002). The Hours [Film]. United States: Paramount Pictures. Netflix, https://www.netflix. com/tr-en/title/60025007 google scholar
  • Doane, M. A. (1982). Film and the masquerade: Theorising the female spectator. Screen, 23(3-4), 74-88. https:// doi.org/10.1093/screen/23.3-4.74 google scholar
  • Grosz, E. (1994). Volatile bodies toward a corporeal feminism. Indiana University Press. google scholar
  • Hughes, M. J. (2004). Michael Cunningham’s The Hours and postmodern artistic re-presentation. Critique: Studies in Contemporary Fiction, 45(4), 349-361. https://doi.org/10.3200/CRIT.45.4.349-361 google scholar
  • Hunter. (2015, July 2). The Hours. The Soul of the Plot. https://thesouloftheplot.wordpress.com/2015/05/18/the-hours/ google scholar
  • Irigaray, L. (1974/1985). Speculum of the other woman. Cornell University Press. google scholar
  • Kinney, M. E. (2006). Linda Hutcheon’s a theory of adaptation, by Linda Hutcheon. Critical Voices: The University of google scholar
  • Guelph Book Review Project, Fall 2013, 7-15. google scholar
  • Mekas, J. (2016). Movie journal: The rise of the new American cinema 1959-1971. Columbia University Press. google scholar
  • Pisters, P. (2003). The matrix of visual culture: Working with Deleuze in film theory. Stanford University Press. google scholar
  • Rich, A. (1972). When we dead awaken: Writing as revision. College English, 34(1), Women, Writing and Teaching (Oct., 1972), 18-30. https://doi.org/10.2307/375215 google scholar

Atıflar

Biçimlendirilmiş bir atıfı kopyalayıp yapıştırın veya seçtiğiniz biçimde dışa aktarmak için seçeneklerden birini kullanın


DIŞA AKTAR



APA

Pekol, T.M. (2024). Sinematik Evren Aracılığıyla Kadınlarda Çoklu Kişilik Algısının Yorumu. Filmvisio, 0(3), 199-210. https://doi.org/10.26650/Filmvisio.2024.0010


AMA

Pekol T M. Sinematik Evren Aracılığıyla Kadınlarda Çoklu Kişilik Algısının Yorumu. Filmvisio. 2024;0(3):199-210. https://doi.org/10.26650/Filmvisio.2024.0010


ABNT

Pekol, T.M. Sinematik Evren Aracılığıyla Kadınlarda Çoklu Kişilik Algısının Yorumu. Filmvisio, [Publisher Location], v. 0, n. 3, p. 199-210, 2024.


Chicago: Author-Date Style

Pekol, Tuba Meltem,. 2024. “Sinematik Evren Aracılığıyla Kadınlarda Çoklu Kişilik Algısının Yorumu.” Filmvisio 0, no. 3: 199-210. https://doi.org/10.26650/Filmvisio.2024.0010


Chicago: Humanities Style

Pekol, Tuba Meltem,. Sinematik Evren Aracılığıyla Kadınlarda Çoklu Kişilik Algısının Yorumu.” Filmvisio 0, no. 3 (Sep. 2024): 199-210. https://doi.org/10.26650/Filmvisio.2024.0010


Harvard: Australian Style

Pekol, TM 2024, 'Sinematik Evren Aracılığıyla Kadınlarda Çoklu Kişilik Algısının Yorumu', Filmvisio, vol. 0, no. 3, pp. 199-210, viewed 10 Sep. 2024, https://doi.org/10.26650/Filmvisio.2024.0010


Harvard: Author-Date Style

Pekol, T.M. (2024) ‘Sinematik Evren Aracılığıyla Kadınlarda Çoklu Kişilik Algısının Yorumu’, Filmvisio, 0(3), pp. 199-210. https://doi.org/10.26650/Filmvisio.2024.0010 (10 Sep. 2024).


MLA

Pekol, Tuba Meltem,. Sinematik Evren Aracılığıyla Kadınlarda Çoklu Kişilik Algısının Yorumu.” Filmvisio, vol. 0, no. 3, 2024, pp. 199-210. [Database Container], https://doi.org/10.26650/Filmvisio.2024.0010


Vancouver

Pekol TM. Sinematik Evren Aracılığıyla Kadınlarda Çoklu Kişilik Algısının Yorumu. Filmvisio [Internet]. 10 Sep. 2024 [cited 10 Sep. 2024];0(3):199-210. Available from: https://doi.org/10.26650/Filmvisio.2024.0010 doi: 10.26650/Filmvisio.2024.0010


ISNAD

Pekol, TubaMeltem. Sinematik Evren Aracılığıyla Kadınlarda Çoklu Kişilik Algısının Yorumu”. Filmvisio 0/3 (Sep. 2024): 199-210. https://doi.org/10.26650/Filmvisio.2024.0010



ZAMAN ÇİZELGESİ


Gönderim01.05.2024
Kabul14.06.2024
Çevrimiçi Yayınlanma08.07.2024

LİSANS


Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)

This license lets others remix, tweak, and build upon your work non-commercially, and although their new works must also acknowledge you and be non-commercial, they don’t have to license their derivative works on the same terms.


PAYLAŞ




İstanbul Üniversitesi Yayınları, uluslararası yayıncılık standartları ve etiğine uygun olarak, yüksek kalitede bilimsel dergi ve kitapların yayınlanmasıyla giderek artan bilimsel bilginin yayılmasına katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. İstanbul Üniversitesi Yayınları açık erişimli, ticari olmayan, bilimsel yayıncılığı takip etmektedir.