ANTI-AGING PRACTICES OF WOMEN WITH DIFFERENT ECONOMIC STATUSES
Nilüfer Korkmaz Yaylagül, Suzan Yazıcı, Gülgün Gündüz, Cem Oktay GüzellerThe concept of anti-aging consists of several themes, such as practices that promote health, surgical procedures, and medical interventions. These practices and the sociological dimensions of anti-aging have not been widely researched in Turkey. As such, the need exists for research in the field of anti-aging. This research aims to compare the anti-aging practices of women with different socioeconomic statuses. A total of 605 face-to-face interviews have been conducted in Antalya whereby the respondents’ views and practices of anti-aging were compared against their income. The results of the study reveal the perception of anti- aging to be practices towards youth and beauty. The expenditures and frequency of anti-aging practices were related to respondents’ income.
YAŞLANMADAN YAŞAMAK: FARKLI GELİR DÜZEYİNDEKİ KADINLARIN ANTI-AGING DAVRANIŞLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
Nilüfer Korkmaz Yaylagül, Suzan Yazıcı, Gülgün Gündüz, Cem Oktay GüzellerAnti-aging ya da “yaşlanma karşıtı”, yaşlanmayı önleme, geciktirme anlamına gelmektedir ve sağlığı koruyan ve yaslanmayı önleyen aktivitelerden, kozmetik ürünlere, cerrahi ve tıbbi müdahalelere kadar pek çok konuyu içermektedir. Türkiye’de hem yaslanma karşıtı uygulamalara hem de bu konunun toplumsal boyutuna yönelik bilimsel araştırmaların azlığı bu konuda yeni araştırmaların yapılması ihtiyacını doğurmaktadır. Anti-aging uygulamalarının çoğunlukla ekonomik bir boyutunun olması ise ele alınması gereken önemli bir sorunu teşkil etmektedir. Bu araştırmada farklı sosyoekonomik statüdeki kadınların bu uygulamalarla ilgili eğilimlerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Antalya’da yasayan 605 katılımcıyla yapılan keşitsel araştırmada anti-aging uygulamalarına ilişkin görüşler ve uygulamalar katılımcıların gelir düzeylerine göre karşılaştırılmıştır. Araştırmanın sonucunda katılımcıların yaşlanma karşıtı uygulamaları çoğunlukla gençlik ve güzelliğe yönelik uygulamalar olarak algıladıkları ortaya çıkmıştır. Katılımcıların harcadıkları para ve uygulama sıklığının gelir düzeyleri ile ilişkili olduğu sonucuna varılmıştır. Bunun yanında katılımcıların anti-aging uygulamalarının ve kapsamının kadınlar arasında tam olarak bilinmemekte olduğu ortaya çıkmıştır. Araştırmanın sonuçları anti-aging kavramının toplumda algılanışına yönelik yeni araştırmaların yapılması gerektiğini göstermiştir.