CAROLINE IN THE BILINGUAL KINDERGARDEN AND L2 GERMAN TEACHING
Gérald SchlemmingerWe will present a longitudinal observation of a student (Caroline) who is 4.5 years old. She is in a kindergarten in the average section with a partial immersion curriculum. We will learn what communication strategies the child puts in place to communicate, to express her desires and action intentions. She uses different types of code switching alternately to achieve its speech acts. The very fine use of L1 (French) and L2 (German) shows a level of highly developed linguistic awareness.
İKİDİLLİ ANAOKULUNDA CAROLİNE VE ALMANCA L2 ÖĞRETİMİ
Gérald Schlemminger4.5 yaşında olan bir öğrencinin (Caroline) eksenel bir gözlemini sunacağız. Kendisi kısmi bir kaynaştırma öğretim programı ile bir anaokulunun vasat bölümünde bulunuyor. Çocuğun iletişim kurmak, arzularını ve eylemsel gayelerini ifade etmek için ne tür iletişim stratejileri ortaya koyduğunu öğreneceğiz. Söz edimlerini başarmak için birbirleriyle değişen farklı türde kodlar kullanıyor. L1 (Fransızca) ve L2 (Almanca)’nın başarılı kullanımı oldukça gelişmiş bir dilbilimsel farkındalığa işaret ediyor.