Araştırma Makalesi


DOI :10.26650/bba.2020.14.05   IUP :10.26650/bba.2020.14.05    Tam Metin (PDF)

Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Araçlarının Kullanımına Yönelik Algılarının Değerlendirilmesi: Atatürk Üniversitesi Örneği

Malik YılmazBurcu Aydemir Şenay

Bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan hızlı gelişmeler her alanı etkilediği gibi eğitim alanını da doğrudan etkilemiştir. Bunlardan biri teknolojinin etkin olarak kullanılması gereken alanlardan olan Bilgi ve Belge Yönetimi’dir. Teknoloji, eğitimin veriliş biçimini ve içeriğini önemli ölçüde değiştirerek teknoloji merkezli eğitim verme eğilimini ortaya çıkarmıştır. Bilgi ve Belge Yönetimi bölümünde eğitim alan öğrenciler, bölüm müfredatının onlara önerdiği ve eğitim kapsamında yer alan teknoloji okuryazarlığını bilgi okuryazarlığı ile birleştirerek mesleki açıdan bilgi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilecek bireyler olarak yetişmektedir. Uzaktan eğitim araçları öğrenciye fiziksel olarak eğitim kurumundan bağımsız olarak eğitim alma olanağı tanımasından ötürü hem eğitimcilerin hem de öğrencilerin yöneldiği eğitim araçları olarak etkin bir şekilde kullanılmaktadır. Bu bağlamda çalışmada, Bilgi ve Belge Yönetimi öğrencilerinin teknolojik tabanlı uzaktan eğitim araçlarının kullanımına yönelik algılarının ölçülmesi ve eğitimlerine nasıl katkıda bulunduklarının değerlendirilmesi hedeflenmiştir. Bu amaçla Atatürk Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü öğrencilerine bu araçların kullanımına yönelik algılarını belirlemek için anket yoluyla veriler toplanmıştır. Çalışma kapsamında bu veriler değerlendirilerek söz konusu algı ortaya konulmaya çalışılmıştır

DOI :10.26650/bba.2020.14.05   IUP :10.26650/bba.2020.14.05    Tam Metin (PDF)

An Assessment of Information and Records Management Department Students’ Perceptions Towards the Use of Distance Learning Tools: Example of Atatürk University

Malik YılmazBurcu Aydemir Şenay

Rapid developments experienced in information and communication technologies affect the educational field like any other field. One of these field is Information and Records Management where technology must be used effectively. Technology has changed the education provision manner and content considerably and revealed the technology-centered training tendency. Students, enrolled at the Department of Information and Records Management, combine technology literacy and information literacy in the education scope along with the curriculum suggested by the department and are raised as individuals who can use information technologies effectively in their profession Distance education tools are used effectively as educational tools by both educators and students due to the fact that they ensure an opportunity to receive education which is formed physically independent from the educational institution. In this sense, this study aimed to measure the perceptions of The Atatürk University, Faculty of Letters, Department of Information and Records Management students about the use of technologybased distance education tools and to assess how they contributed to their education. For this reason, a survey consisting of 16 questions was applied to determine the perceptions of the students of the Department of Information and Records Management about the use of distance education tools and the results have been evaluated.


PDF Görünüm

Referanslar

  • Çukadar, S., & Çelik, S. (2003). Internete dayalı uzaktan öğretim ve üniversite kütüphaneleri. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 4(1), 31–42. google scholar
  • Kırık, A. L. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, 21, 73-94. google scholar
  • Lebowitz, G. (1997). Library services to distant students: An equity issue. The Journal of Academic Librarianship, 23(4), 303–308. google scholar
  • Peraya, Daniel. (2002). Distance education and the WWW. Education at a Distance, 9(7), 20–23. google scholar
  • Sharp, D. (1981). Descriptive survey. Marilyn Zurmuehlen Working Papers in Art Education, 15, 54–63. google scholar
  • Şenay, V., Yılmaz, M., Şenay, B. A., & Güneş, A. (2015). A Study on the attitudes of prospective science teachers towards the effects of mobile applications and information services in distance education. Qualitative & Quantitative Methods in Libraries,4(4). http://www.qqml.net/papers/December_2015_Issue/442QQML_ Journal_2015_VolkanSenayetal_749-753.pdf google scholar
  • Tang, Y. (2013). Distance education librarians in the United States: A study of job announcements. The Journal of Academic Librarianship, 39(6), 500–505. google scholar
  • Urdan, T. A., & Weggen, C. C. (2000). Corporate-learning: Exploring a new frontier. http://cumincad.scix.net/cgibin/works/Show&_id=caadria2010_000&sort=DEFAULT&search=series:caadria/Show?2c7d google scholar

Atıflar

Biçimlendirilmiş bir atıfı kopyalayıp yapıştırın veya seçtiğiniz biçimde dışa aktarmak için seçeneklerden birini kullanın


DIŞA AKTAR



APA

Yılmaz, M., & Aydemir Şenay, B. (2020). Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Araçlarının Kullanımına Yönelik Algılarının Değerlendirilmesi: Atatürk Üniversitesi Örneği. Bilgi ve Belge Araştırmaları Dergisi, 0(14), 135-146. https://doi.org/10.26650/bba.2020.14.05


AMA

Yılmaz M, Aydemir Şenay B. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Araçlarının Kullanımına Yönelik Algılarının Değerlendirilmesi: Atatürk Üniversitesi Örneği. Bilgi ve Belge Araştırmaları Dergisi. 2020;0(14):135-146. https://doi.org/10.26650/bba.2020.14.05


ABNT

Yılmaz, M.; Aydemir Şenay, B. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Araçlarının Kullanımına Yönelik Algılarının Değerlendirilmesi: Atatürk Üniversitesi Örneği. Bilgi ve Belge Araştırmaları Dergisi, [Publisher Location], v. 0, n. 14, p. 135-146, 2020.


Chicago: Author-Date Style

Yılmaz, Malik, and Burcu Aydemir Şenay. 2020. “Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Araçlarının Kullanımına Yönelik Algılarının Değerlendirilmesi: Atatürk Üniversitesi Örneği.” Bilgi ve Belge Araştırmaları Dergisi 0, no. 14: 135-146. https://doi.org/10.26650/bba.2020.14.05


Chicago: Humanities Style

Yılmaz, Malik, and Burcu Aydemir Şenay. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Araçlarının Kullanımına Yönelik Algılarının Değerlendirilmesi: Atatürk Üniversitesi Örneği.” Bilgi ve Belge Araştırmaları Dergisi 0, no. 14 (May. 2024): 135-146. https://doi.org/10.26650/bba.2020.14.05


Harvard: Australian Style

Yılmaz, M & Aydemir Şenay, B 2020, 'Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Araçlarının Kullanımına Yönelik Algılarının Değerlendirilmesi: Atatürk Üniversitesi Örneği', Bilgi ve Belge Araştırmaları Dergisi, vol. 0, no. 14, pp. 135-146, viewed 4 May. 2024, https://doi.org/10.26650/bba.2020.14.05


Harvard: Author-Date Style

Yılmaz, M. and Aydemir Şenay, B. (2020) ‘Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Araçlarının Kullanımına Yönelik Algılarının Değerlendirilmesi: Atatürk Üniversitesi Örneği’, Bilgi ve Belge Araştırmaları Dergisi, 0(14), pp. 135-146. https://doi.org/10.26650/bba.2020.14.05 (4 May. 2024).


MLA

Yılmaz, Malik, and Burcu Aydemir Şenay. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Araçlarının Kullanımına Yönelik Algılarının Değerlendirilmesi: Atatürk Üniversitesi Örneği.” Bilgi ve Belge Araştırmaları Dergisi, vol. 0, no. 14, 2020, pp. 135-146. [Database Container], https://doi.org/10.26650/bba.2020.14.05


Vancouver

Yılmaz M, Aydemir Şenay B. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Araçlarının Kullanımına Yönelik Algılarının Değerlendirilmesi: Atatürk Üniversitesi Örneği. Bilgi ve Belge Araştırmaları Dergisi [Internet]. 4 May. 2024 [cited 4 May. 2024];0(14):135-146. Available from: https://doi.org/10.26650/bba.2020.14.05 doi: 10.26650/bba.2020.14.05


ISNAD

Yılmaz, Malik - Aydemir Şenay, Burcu. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Araçlarının Kullanımına Yönelik Algılarının Değerlendirilmesi: Atatürk Üniversitesi Örneği”. Bilgi ve Belge Araştırmaları Dergisi 0/14 (May. 2024): 135-146. https://doi.org/10.26650/bba.2020.14.05



ZAMAN ÇİZELGESİ


Gönderim19.11.2020
Kabul05.12.2020
Çevrimiçi Yayınlanma31.12.2020

LİSANS


Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)

This license lets others remix, tweak, and build upon your work non-commercially, and although their new works must also acknowledge you and be non-commercial, they don’t have to license their derivative works on the same terms.


PAYLAŞ




İstanbul Üniversitesi Yayınları, uluslararası yayıncılık standartları ve etiğine uygun olarak, yüksek kalitede bilimsel dergi ve kitapların yayınlanmasıyla giderek artan bilimsel bilginin yayılmasına katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. İstanbul Üniversitesi Yayınları açık erişimli, ticari olmayan, bilimsel yayıncılığı takip etmektedir.