Araştırma Makalesi


DOI :10.26650/acin.556003   IUP :10.26650/acin.556003    Tam Metin (PDF)

Öğretmenlerin Öğrenme-Öğretme Sürecine Entegre Etmek İstedikleri Teknolojilere İlişkin Görüşleri

Ümmühan AvcıAyşe KulaTülin Haşlaman

Günümüzde teknolojinin derslere entegrasyonu, gerçekleştirilen ve gerçekleştirilemeyen yönleriyle eğitim sürecinde önemli yer tutmaktadır. Teknolojinin sürekli değişiyor olması, ortaya çıkan yeni teknolojilerin de entegrasyon sürecine dahil edilmesini beraberinde getirmektedir. Bu noktada teknolojiyi derslerine entegre edecek öğretmenlerin görüşleri önem taşımaktadır. Bu nedenle bu çalışmada teknoloji entegrasyonu sürecinde önemli rolü olan öğretmenlerin görüşleri, kullandıkları ve kullanmak istedikleri teknolojiler yönüyle incelenmiştir. 1680 öğretmenin katıldığı bu araştırmada öğretmenlerin görüşleri içerik analizi aracılığıyla incelenmiştir. Öğretmenlerin teknoloji entegrasyonu sürecinde kullandıkları ve kullanmak istedikleri teknolojiler sosyal medya uygulamaları, dijital oyunlar, kodlama, web 2.0 araçları, web uygulamaları, çevrimiçi eğitim platformları, projeler, araç ve gereçler ile gelişmekte olan teknolojiler temaları altında toplanmıştır. Bu çalışma ile kullanılan ve gelecekte kullanılması düşünülen teknolojiler bağlamında entegrasyon sürecinde nasıl bir değişim yaşanabileceğine ilişin öngörü ve önerilerde bulunulması amaçlanmaktadır. 

DOI :10.26650/acin.556003   IUP :10.26650/acin.556003    Tam Metin (PDF)

Teachers’ Opinions on Technology that They Want to Integrate into the Learning-Teaching Process

Ümmühan AvcıAyşe KulaTülin Haşlaman

Today, the realization (or not) of technology integration into classrooms is an important consideration of the education process. The fact that technology is constantly changing means that the incorporation of new and emerging technologies must be incorporated into the integration process. It is here that the opinions of teachers who integrate technology into their courses become important. Therefore in this study, the opinions of teachers, who not only have an important role in the process of technology integration, but also in the selection of technologies they currently use and the technologies they may want to use in the future have been analyzed along with their suggestions. In this study involving 1680 teachers, teachers’ opinions were examined through content analysis. The technology options that teachers use and want to use in the process of technology integration are gathered under the themes of social media applications, digital games, coding, Web 2.0 tools, web applications, online education platforms, projects, hardware and emerging technologies. The aim of this study is to be able to look at the whole process of technology integration and to make suggestions for the future. A further objective is to make suggestions regarding technology integration plans based on the opinions gathered.


PDF Görünüm

Referanslar

  • Akıncı, A., Kurtoğlu, M. ve Seferoğlu, S. S. (2012, Şubat). Bir teknoloji politikası olarak FATİH projesinin başarılı olması için yapılması gerekenler: Bir durum analizi çalışması. Akademik Bilişim’12 - XIV. Akademik Bilişim Konferansında sunulan bildiri, Uşak Üniversitesi, Uşak. google scholar
  • Baek, Y. , Jung, J. ve Bokyeong, K. (2008). What makes teachers use technology in the classroom? Exploring the factors affecting facilitation of technology with a Korean sample. Computers & Education,50(1), 224-234. google scholar
  • Banoğlu, K., Madenoğlu, C., Uysal, Ş., ve Dede, A. (2014). FATİH projesine yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi (Eskişehir ili örneği). Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4(1), 39-58. google scholar
  • Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative research in psychology, 3(2), 77-101. google scholar
  • Cengiz, D. (2012). Okullarda teknoloji kullanımı ile beşeri altyapı arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Paper presented at the 14. Akademik Bilisim Conference, Usak University, Usak, Turkey. google scholar
  • Çalışkan, E. (2017). Eğitimde yenilikçi teknolojilerin kullanımı açısından Türkiye’de son beş yıl içerisinde (2011-2015) tamamlanmış lisansüstü tezlerin incelenmesi. Journal of Human Sciences, 14(1), 496-505. google scholar
  • Dias, L. B. (1999). Integrating technology. Learning and Leading with Technology, 27, 10-13. google scholar
  • Dockstader, J. (1999). Teachers of the 21st century know the what, why, and how of technology integration. T.H.E. Journal, 26(6), 73-74. google scholar
  • Driscoll, M. P. (2001). Computers for what? Examining the roles of technology in teaching and learning. Educational Research and Evaluation, 7(2-3), 335-349. google scholar
  • Earle, R. S. (2002). The integration of instructional technology into public education: promises and challenges. Educational Technology, 42(1), 5-13. google scholar
  • Ertmer, P. A. (1999). Addressing first-and second-order barriers to change: Strategies for technology integration. Educational Technology Research and Development, 47(4), 47-61. google scholar
  • Fong, C. J. (2006). Integrating ICT into teaching & learning concepts, implementation and challenges: a Bruneian perspective. National Conference on ICT in Education, Darussalam. google scholar
  • Haşlaman, T., Mumcu, F. K. ve Usluel, Y. K. (2008). Integration of ICT into the teaching learning process: toward a unified model. Paper presented at World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications (ED-MEDIA), Vienna, June, 30-July 4, Austria. google scholar
  • Hennessy, S. Ruthven, K., & Brindley, S. (2005). Teacher perspectives on integrating ICT into subject teaching: Commitment, constraints, caution, and change. Journal of Curriculum Studies, 37(2), 155-192. google scholar
  • Herzig, R. G. M. (2004). Technology and its impact in the classroom. Computers & Education, 42(2), 111-131. google scholar
  • Hew, K. F., & Brush, T. (2007). Integrating technology into K-12 teaching and learning: Current knowledge gaps and recommendations for future research. Educational Technology Research and Development, 55(3), 223-252. doi:10.1007/s11423-006-9022-5 google scholar
  • Li, Q. (2007). Student and teacher views about technology: a tale of two cities?. Journal of Research on Technology in Education, 39(4), 377–397. google scholar
  • Lim, C. P., Teo, Y. H., Wong, P., Khine, M. S., Chai, C. S., & Divaharan, S. (2003). Creating a conducive learning environment for the effective integration of ICT: Classroom management issues. Journal of Interactive Learning Research, 14(4), 405-423. google scholar
  • Lloyd, M. (2005). Toward a definition of the integration of ICT in the classroom. In Australian Association for Research in Education (Ed.), Proceedings AARE '05 education research-Creative Dissent: Constructive Solutions. Parramatta: AARE. Retrieved from eprints.qut.edu.au/3553/1/3553.pdf. google scholar
  • Mishra, P. ve Koehler, M. J. (2006). Technological pedagogical content knowledge: A new framework for teacher knowledge. Teachers College Record, 108(6), 1017–1054. google scholar
  • Pac, R. L. (2008). Factors that influence technology use during instructional time. Unpublished master’s thesis, Walden University, Minneapolis. google scholar
  • Schrum, L. (1995). Educators and the internet: a case study of professional development. Computers & Education, 23(3), 221–228. google scholar
  • Shulman, L.S. (1986). Those Who Understand: Knowledge Growth in Teaching. Educational Researcher, 15 (2), 4-14. google scholar
  • Smutny, M (2015). New Tehnologies in Education, Bachelor’s Thesis, Brno University of Technology, Brno. google scholar
  • Tondeur, J., Pareja Roblin, N., van Braak, J., Voogt, J., & Prestridge, S. (2017). Preparing beginning teachers for technology integration in education: ready for take-off?. Technology, Pedagogy and Education, 26(2), 157-177. google scholar
  • Tondeur, J., van Keer, H., van Braak, J. & Valcke, M (2008). ICT integration in the classroom: Challenging the potential of a school policy. Computers and Education, 51(1), 212-223. google scholar
  • Tsai, C. C., & Chai, C. S. (2012). The “third”–order barrier for technology-integration instruction: Implications for teacher education. Australasian Journal of Educational Technology. 28(6), 1057-1060. google scholar
  • Usluel,Y. K. , Mumcu-Kuşkaya ,F. ve Demiraslan Y. K. (2007). Öğrenme-öğretme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojileri: Öğretmenlerin entegrasyon süreci ve engelleriyle ilgili görüşleri. H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 164-179. google scholar

Atıflar

Biçimlendirilmiş bir atıfı kopyalayıp yapıştırın veya seçtiğiniz biçimde dışa aktarmak için seçeneklerden birini kullanın


DIŞA AKTAR



APA

Avcı, Ü., Kula, A., & Haşlaman, T. (2019). Öğretmenlerin Öğrenme-Öğretme Sürecine Entegre Etmek İstedikleri Teknolojilere İlişkin Görüşleri. Acta Infologica, 3(1), 13-21. https://doi.org/10.26650/acin.556003


AMA

Avcı Ü, Kula A, Haşlaman T. Öğretmenlerin Öğrenme-Öğretme Sürecine Entegre Etmek İstedikleri Teknolojilere İlişkin Görüşleri. Acta Infologica. 2019;3(1):13-21. https://doi.org/10.26650/acin.556003


ABNT

Avcı, Ü.; Kula, A.; Haşlaman, T. Öğretmenlerin Öğrenme-Öğretme Sürecine Entegre Etmek İstedikleri Teknolojilere İlişkin Görüşleri. Acta Infologica, [Publisher Location], v. 3, n. 1, p. 13-21, 2019.


Chicago: Author-Date Style

Avcı, Ümmühan, and Ayşe Kula and Tülin Haşlaman. 2019. “Öğretmenlerin Öğrenme-Öğretme Sürecine Entegre Etmek İstedikleri Teknolojilere İlişkin Görüşleri.” Acta Infologica 3, no. 1: 13-21. https://doi.org/10.26650/acin.556003


Chicago: Humanities Style

Avcı, Ümmühan, and Ayşe Kula and Tülin Haşlaman. Öğretmenlerin Öğrenme-Öğretme Sürecine Entegre Etmek İstedikleri Teknolojilere İlişkin Görüşleri.” Acta Infologica 3, no. 1 (May. 2024): 13-21. https://doi.org/10.26650/acin.556003


Harvard: Australian Style

Avcı, Ü & Kula, A & Haşlaman, T 2019, 'Öğretmenlerin Öğrenme-Öğretme Sürecine Entegre Etmek İstedikleri Teknolojilere İlişkin Görüşleri', Acta Infologica, vol. 3, no. 1, pp. 13-21, viewed 2 May. 2024, https://doi.org/10.26650/acin.556003


Harvard: Author-Date Style

Avcı, Ü. and Kula, A. and Haşlaman, T. (2019) ‘Öğretmenlerin Öğrenme-Öğretme Sürecine Entegre Etmek İstedikleri Teknolojilere İlişkin Görüşleri’, Acta Infologica, 3(1), pp. 13-21. https://doi.org/10.26650/acin.556003 (2 May. 2024).


MLA

Avcı, Ümmühan, and Ayşe Kula and Tülin Haşlaman. Öğretmenlerin Öğrenme-Öğretme Sürecine Entegre Etmek İstedikleri Teknolojilere İlişkin Görüşleri.” Acta Infologica, vol. 3, no. 1, 2019, pp. 13-21. [Database Container], https://doi.org/10.26650/acin.556003


Vancouver

Avcı Ü, Kula A, Haşlaman T. Öğretmenlerin Öğrenme-Öğretme Sürecine Entegre Etmek İstedikleri Teknolojilere İlişkin Görüşleri. Acta Infologica [Internet]. 2 May. 2024 [cited 2 May. 2024];3(1):13-21. Available from: https://doi.org/10.26650/acin.556003 doi: 10.26650/acin.556003


ISNAD

Avcı, Ümmühan - Kula, Ayşe - Haşlaman, Tülin. Öğretmenlerin Öğrenme-Öğretme Sürecine Entegre Etmek İstedikleri Teknolojilere İlişkin Görüşleri”. Acta Infologica 3/1 (May. 2024): 13-21. https://doi.org/10.26650/acin.556003



ZAMAN ÇİZELGESİ


Gönderim19.04.2019
Kabul29.05.2019
Çevrimiçi Yayınlanma28.06.2019

LİSANS


Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)

This license lets others remix, tweak, and build upon your work non-commercially, and although their new works must also acknowledge you and be non-commercial, they don’t have to license their derivative works on the same terms.


PAYLAŞ




İstanbul Üniversitesi Yayınları, uluslararası yayıncılık standartları ve etiğine uygun olarak, yüksek kalitede bilimsel dergi ve kitapların yayınlanmasıyla giderek artan bilimsel bilginin yayılmasına katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. İstanbul Üniversitesi Yayınları açık erişimli, ticari olmayan, bilimsel yayıncılığı takip etmektedir.