Öğretmenlerin Öğrenme-Öğretme Sürecine Entegre Etmek İstedikleri Teknolojilere İlişkin Görüşleri
Ümmühan Avcı, Ayşe Kula, Tülin HaşlamanGünümüzde teknolojinin derslere entegrasyonu, gerçekleştirilen ve gerçekleştirilemeyen yönleriyle eğitim sürecinde önemli yer tutmaktadır. Teknolojinin sürekli değişiyor olması, ortaya çıkan yeni teknolojilerin de entegrasyon sürecine dahil edilmesini beraberinde getirmektedir. Bu noktada teknolojiyi derslerine entegre edecek öğretmenlerin görüşleri önem taşımaktadır. Bu nedenle bu çalışmada teknoloji entegrasyonu sürecinde önemli rolü olan öğretmenlerin görüşleri, kullandıkları ve kullanmak istedikleri teknolojiler yönüyle incelenmiştir. 1680 öğretmenin katıldığı bu araştırmada öğretmenlerin görüşleri içerik analizi aracılığıyla incelenmiştir. Öğretmenlerin teknoloji entegrasyonu sürecinde kullandıkları ve kullanmak istedikleri teknolojiler sosyal medya uygulamaları, dijital oyunlar, kodlama, web 2.0 araçları, web uygulamaları, çevrimiçi eğitim platformları, projeler, araç ve gereçler ile gelişmekte olan teknolojiler temaları altında toplanmıştır. Bu çalışma ile kullanılan ve gelecekte kullanılması düşünülen teknolojiler bağlamında entegrasyon sürecinde nasıl bir değişim yaşanabileceğine ilişin öngörü ve önerilerde bulunulması amaçlanmaktadır.
Teachers’ Opinions on Technology that They Want to Integrate into the Learning-Teaching Process
Ümmühan Avcı, Ayşe Kula, Tülin HaşlamanToday, the realization (or not) of technology integration into classrooms is an important consideration of the education process. The fact that technology is constantly changing means that the incorporation of new and emerging technologies must be incorporated into the integration process. It is here that the opinions of teachers who integrate technology into their courses become important. Therefore in this study, the opinions of teachers, who not only have an important role in the process of technology integration, but also in the selection of technologies they currently use and the technologies they may want to use in the future have been analyzed along with their suggestions. In this study involving 1680 teachers, teachers’ opinions were examined through content analysis. The technology options that teachers use and want to use in the process of technology integration are gathered under the themes of social media applications, digital games, coding, Web 2.0 tools, web applications, online education platforms, projects, hardware and emerging technologies. The aim of this study is to be able to look at the whole process of technology integration and to make suggestions for the future. A further objective is to make suggestions regarding technology integration plans based on the opinions gathered.