Araştırma Makalesi


DOI :10.26650/jes.2021.006   IUP :10.26650/jes.2021.006    Tam Metin (PDF)

Advantages and Disadvantages of Distance Learning Russian as a Foreign Language in Turkey Using Information Technologies

Güneş SütcüElizaveta Gogunokova

Information and communication technologies have become a part of daily life. The rapid development of these technologies and the growing popularity of technical resources and the Internet have caused the integration of information technologies (IT) into the education process. The onset of a global pandemic one year ago forced the governments of all countries to make every effort to reduce the spread of coronavirus infection. One step taken was a worldwide switch to distance learning, which made it possible to continue the learning process without leaving home. IT including electronic libraries, remote learning laboratories and workshops, and a variety of multimedia educational materials made it possible to exchange information across vast locations and distances. This expanded access in turn contributed to increasing knowledge levels and the world population’s interactive participation in the education process. At the same time, this expanded access to IT has not extended to everyone, and not all populations around the world had sufficient training to take advantage of the new resources; many societies lacked well–developed information cultures, and learners often found themselves unable to work with available information and tools. Therefore, deep assimilation of new material was inconsistent. The aim of this study is to examine and observe the process of using IT in Turkey to learn Russian as a foreign language through distance education. The advantages and disadvantages of the distance education process of Russian as a foreign language are examined, and the results are presented.

DOI :10.26650/jes.2021.006   IUP :10.26650/jes.2021.006    Tam Metin (PDF)

Türkiye’de Bilgi Teknolojilerinin Kullanımıyla Yabancı Dil Olarak Rusçanın Uzaktan Eğitimle Öğrenilmesinin Avantajları ve Dezavantajları

Güneş SütcüElizaveta Gogunokova

Günümüzde bilgi teknolojileri hayatımızın bir parçası haline gelmiştir. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin hızla gelişmesi ve teknik kaynakların kullanılmasıyla internetin artan popülaritesi, eğitim sürecinde bilgi teknolojilerinin entegrasyonuna neden olmuştur. Pandemiyle ilişkili olarak geçtiğimiz yıl meydana gelen olaylar, tüm dünya hükümetlerini korona virüs enfeksiyonunun yayılma riskini azaltmak için her türlü çabayı göstermeye zorlamıştır. Böylelikle tüm dünya uzaktan eğitime geçmek zorunda kalmış ve bu durum öğrenim sürecini evden çıkmadan sürekli hale getirmeye imkân sağlamıştır. İnternet teknolojisinin, elektronik kütüphanelerin, eğitimsel ve metodolojik multimedya materyallerinin, e-laboratuvar atölyelerinin kullanımı hiç şüphesiz gerekli bilgilerin elde edilmesini, görselleştirilmesini ve sistemleştirilmesini, birbirinden çok uzakta bulunan birkaç kullanıcı arasında bilgi alışverişinin gerçekleşebilmesini, nesneleri ve durumları incelemek amacıyla modelleme koşullarının yaratılmasını sağlamaktadır. Bu durum da eğitim sürecine dahil olan tüm katılımcıların interaktif bir etkileşim kurulabilmesini sağlayan güncellemelerin ve bilgi düzeyinin artmasına yardımcı olmaktadır. Aynı zamanda bu şekilde eğitim gören öğrencilerde internetteki bilgi kaynaklarını kullanma becerisindeki eksikliklerin yarattığı olumsuz sonuçlar da gözlenmektedir. Öğrencilerde bilgi kültürü yeterince gelişmemekte ve buna bağlı olarak çoğu zaman bilgi üzerinde çalışma konusunda öğrenciler yeteneksiz görünmektedirler. Bu nedenle ilgili materyalin derinlemesine özümsenmesine geçiş her zaman gerçekleşmemektedir. Bu çalışma Türkiye’de bilgi teknolojilerinin kullanılmasıyla yabancı dil olarak Rusçanın uzaktan eğitim yoluyla öğrenim sürecini incelemeyi ve gözlemlemeyi amaçlamaktadır. Çalışmanın kuramsal yöntemi çerçevesinde çeşitli bilimsel makalelerden, Rusça öğreniminde kullanılan yöntemsel ders kitaplarından ve kaynaklardan faydalanılmıştır. Yabancı dil olarak Rusçanın uzaktan eğitim yoluyla öğrenilmesinin sağladığı avantajlar ve beraberinde getirdiği dezavantajlar karşılaştırmalı bir analizle incelenmiş ve buna bağlı olarak ortaya çıkan sonuçlar sunulmuştur. 

DOI :10.26650/jes.2021.006   IUP :10.26650/jes.2021.006    Tam Metin (PDF)

Преимущества И Недостатки Дистанционного Обучения Рки В Турции С Использованием Информационных Технологий

Güneş SütcüElizaveta Gogunokova

Информационные технологии прочно вошли в нашу жизнь. Стремительное развитие информационно-коммуникационных технологий и возрастающая популярность технических ресурсов и интернета, явились причиной интеграции информационных технологий в учебный процесс. Использование интернет-технологий, электронных библиотек, учебно-методических мультимедиа материалов, удалённых лабораторных практикумов, бесспорно, способствует получению необходимой информации, ее визуализации и систематизации, обмену информацией между несколькими пользователями, находящимися на большом расстоянии друг от друга, созданию условий для моделирования объектов и ситуаций с целью их изучения. В свою очередь, это содействует повышению уровня знаний и актуализации обеспечивающих интерактивного взаимодействия всех участников учебного процесса. В то же время отсутствие навыков обращения у обучаемых с информационными ресурсами интернета имеет и негативные следствия. У студентов недостаточно развита информационная культура, они часто оказываются неспособными работать с информацией, поэтому переход к глубокому усвоению материала не всегда реализуется. Данная статья посвящена обзору и анализу дистанционного обучения РКИ с использованием информационных технологий в Турции. Цель исследования - показать приемущества и недостатки дистанционного обучения РКИ в Турции. Для достижения поставленной цели применялись теоретические методы исследования: научных статей, опубликованных в рецензируемых журналах; учебников, методических материалов и пособий по изучению русского языка вне языковой среды, был проведен сравнительный анализ положительных и отрицательных сторон дистанционного вида обучения, сделаны выводы и заключения. 


GENİŞLETİLMİŞ ÖZET


Information and communication technologies have become a part of daily life. The rapid development of information technologies (IT) and the growing popularity of the Internet have caused the integration of IT into the education process. Additionally, the events of the past year in connection with the onset of a global pandemic forced the governments of all countries to make every effort to reduce the spread of coronavirus infection, and in one such step, the whole world was forced to switch to distance learning. The use of IT including electronic libraries, online laboratories and workshops, multimedia educational materials, and the Internet in general made possible the exchange of information across vast distances and locations. These resources contributed to increasing global knowledge levels by expanding the availability of interactive learning to students around the world. At the same time, however, the course of the year has revealed gaps in the world’s readiness to receive interactive education online. Less developed cultures around the world lack fully developed information cultures, and their populations were not trained in or ready to process the flood of information that IT made potentially available. As a result of the limited skills and access to hardware, students in many countries did not experience the transition to deep absorption of new learning materials.

For this study, we analyze the advantages and disadvantages of distance education in the process of learning Russian as a foreign language in Turkey using information technology. Research has established that distance learning has both strengths and weaknesses, with strengths including usability, flexibility, mobility, low cost and ease of use, and the wide availability of educational materials. However, drawbacks include the lack of direct communication, poor emotional contact, pronunciation and emphasis adjustment, mostly independent work, difficulty in conducting communication games, and technical malfunctions. In summary, we can expect that there will be both benefits and challenges to learning the Russian language from a distance. In general, distance education contributes to students’ developing creativity and responsibility. Of course, in this process, both teachers and students face difficulties that do not arise in traditional teaching. In the context of this study, the teacher performs functions such as coordinating the cognitive process, adjusting the taught lesson, making recommendations for preparing an individual curriculum, and guiding the educational process in Turkey. The aim here is to create a virtual space for speaking Russian with native Russian speakers using a web camera to overcome the foreign language barrier and to apply the acquired knowledge during the conversation. This approach increases Turkish students’ motivation to learn Russian as well as their interest in learning, and their vocabularies are enriched as well; the learners develop communication skills, and cultural and information exchange takes place among the teleconference participants. In addition to creating the virtual learning space, we use IT to present Russian–language documentaries and feature films followed by discussions of the contents. These discussions help build on the learners’ communication skills and expand their creative potential and horizons. We conclude based on our results that the disadvantages teachers face in Russian–language distance education can be partially mitigated by using the methods we describe. Using information and communication technologies will improve the quality of Russian education in Turkey. Moreover, these methods will not only make the learning process interesting and exciting but also make it effective and minimize the disadvantages of teaching Russian abroad as a foreign language.

GENİŞLETİLMİŞ TÜRKÇE ÖZET

Günümüzde bilgi teknolojileri, hayatımızın bir parçası haline gelmiştir. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin hızla gelişmesi ve teknik kaynakların kullanılmasıyla internetin artan popülaritesi, eğitim sürecinde bilgi teknolojilerinin entegrasyonuna neden olmuştur. Pandemiyle ilişkili olarak geçtiğimiz yıl meydana gelen olaylar, tüm dünya hükümetlerini korona virüs enfeksiyonunun yayılma riskini azaltmak için her türlü çabayı göstermeye zorlamıştır. Böylelikle tüm dünya uzaktan eğitime geçmek zorunda kalmış ve bu durum öğrenim sürecini evden çıkmadan sürekli hale getirmeye imkân sağlamıştır. İnternet teknolojisinin, elektronik kütüphanelerin, eğitimsel ve yöntemsel multimedya materyallerinin, e-laboratuvar atölyelerinin kullanımı hiç şüphesiz gerekli bilgilerin elde edilmesini, görselleştirilmesini ve sistemleştirilmesini, birbirinden çok uzakta bulunan birkaç kullanıcı arasında bilgi alışverişinin gerçekleşebilmesini, nesneleri ve durumları incelemek amacıyla modelleme koşullarının yaratılmasını sağlamaktadır. Bu durum eğitim sürecine dahil olan tüm katılımcıların interaktif bir etkileşim kurabilmesini sağlayan güncellemelerin edinilmesine ve bilgi düzeyinin artmasına yardımcı olmaktadır. Aynı zamanda uzaktan eğitim gören öğrencilerde internetteki bilgi kaynaklarını kullanma becerilerinde gözlenen eksikliklerin neden olduğu birtakım olumsuz sonuçlar da gözlenmektedir. Öğrencilerde bilgi kültürü yeterince gelişmemekte ve buna bağlı olarak çoğu zaman bilgi üzerinde nasıl bir çalışma yapmaları gerektiği konusunda öğrenciler yeteneksiz görünmektedirler. Bu nedenle ilgili materyalin tam anlamıyla özümsenmesine geçiş her zaman gerçekleşmemektedir. 

Bu çalışmada Türkiye’de bilgi teknolojilerinin kullanılmasıyla yabancı dil olarak Rusçanın uzaktan eğitim yoluyla öğrenim sürecinin sağladığı avantajlar ve beraberinde getirdiği dezavantajlar incelenmiştir. Uygulanan uzaktan eğitim formatının güçlü ve zayıf yanları belirlenmiştir. Bu bağlamda bireysel öğrenim hızına göre kullanışlı, esnek ve değişken oluşu, zaman ve para tasarrufu sağlaması, eğitim materyallerine ulaşılabilirlik imkânı vermesi uzaktan eğitimin güçlü yanlarını ifade etmektedir. Öte yandan doğrudan iletişimin kurulamaması, zayıf bir duygusal bağ kurulabilmesi, çoğunlukla bağımsız bir çalışma ortamı olması, teknik aksaklıklar, telaffuz ve vurgu tonlamasındaki düzenin ayarlanmasında ve iletişimsel oyunlarda yaşanan bağlantısal zorluklar uzaktan eğitimin dezavantajları olarak belirlenmektedir. Tüm bu durumlar göz önünde bulundurulduğunda uzaktan Rus dili öğreniminin sağladığı avantajların yanı sıra dezavantajlarının da bulunduğunu belirtmek gerekmektedir. Genellikle uzaktan eğitim, öğrencilerin yaratıcılık gelişimine ve sorumluluk almalarına katkı sağlamaktadır. Hiç şüphesiz, bu süreçte hem eğitmenler hem öğrenciler geleneksel öğrenimde gözlenmeyen birtakım zorluklarla karşı karşıya kalmaktadırlar. Eğitmen bilişsel sürecin koordine edilmesi, dersin öğretim faaliyetlerinin düzenlenmesi, bireysel ders müfredatının hazırlanmasında önerilerde bulunulması ve Türkiye’de eğitim sürecine rehberlik edilmesi görevlerini yerine getirmektedir. Burada hedeflenen web kamera kullanarak telekonferans yapan anadili Rusça olanlarla yabancı dil engelinin üstesinden gelinmesinde ve edinilmiş bilginin konuşma esnasında uygulanabilmesinde sanal bir Rusça konuşma alanı yaratabilmektir. Söz konusu yaklaşımın sonucunda Türk öğrencilerin Rusça öğrenmedeki motivasyonu ve öğrenmeye yönelik ilgileri artmakta, kelime dağarcıkları zenginleşmekte, iletişim becerileri gelişmekte, telekonferans katılımcıları arasında kültürel ve bilgi aktarımı gerçekleşmektedir. Bununla birlikte Rusça belgeseller ile sanatsal filmlerin gösterilmesi ve daha sonrasında bu materyallerin sözel olarak incelenmesi öğrencilerin yaratıcı potansiyellerini ve vizyonlarını geliştirir, aynı zamanda onlara iletişimsel becerilerin edinilmesinde olumlu bir dinamik kazandırır. Bu yüzden tanımlanan ilgili yöntemlerin kullanılmasıyla Rusçanın uzaktan öğrenim sürecinde eğitmenlerin karşılaştıkları dezavantajların kısmi olarak ortadan kaldırılmasına dair sonuçlar şu çerçevede değerlendirilebilir. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanılmasıyla Türkiye’deki Rusça eğitim kalitesinin gelişeceği, söz konusu yöntemlerin ise yalnızca öğrenim sürecini ilgi çekici ve heyecan verici kılmayacağı, aynı zamanda yabancı dil olarak yurtdışında Rusça öğretiminin neden olduğu dezavantajları en aza indirgemeyi ve onu daha etkili kılmayı sağlayacağı düşünülmektedir.


PDF Görünüm

Referanslar

  • Anadolu Üniversitesi Resmî Web Sitesi. https://www.anadolu.edu.tr/universitemiz/kurumsal/hakkinda, [Erişim Tarihi: 06.12.2020] google scholar
  • Çukudar, Sami. & Çelik, Sönmez. “İnternete Dayalı Uzaktan Öğretim ve Üniversite Kütüphaneleri”. Doğuş Üniversitesi Dergisi. Cilt 4, Sayı 1, 2003, 33. http://journal.dogus.edu.tr/index.php/duj/article/view/183. [Erişim Tarihi: 22.10.2020] google scholar
  • Азимов, Эльхан Гейдарович (Azimov, Elhan Geydaroviç). “Информационно-коммуникационные технологии в обучении РКИ: состояние и перспективы” (İnformatsionno-kommunikatsionnıye tehnologii v obuçenii RKİ: sostoyaniye i perspektivı). Журнал «Русский язык за рубежом» (Jurnal “Russiy yazık za rubejom). № 6 (229), Москва (Moskva): 2011. 45-55. https://elibrary.ru/item.asp?id=17088268.pdf, [Erişim Tarihi: 19.02.2021] google scholar
  • Афсана Иса Кызы, Мухаметзиянова, Ф.Г., Халилуллина, А. Р. (Afsana İsa Kızı, Muhametziyanova, F.G., Halilullina, A.R.) “Исследование Роли Информационных Технологий В Обучении Иностранным Языкам” (issledovaniye roli informatsionnıh tehnologiy v obuçenii inostrannım yazıkam), Казанский Вестник Молодых Ученых Том 2 (Kazanskiy Vestnik Molodıh Uçenıh Tom 2), № 3 (6). Казань (Kazan), 2018. 128-129. https://www.elibrary.ru/item.asp?id=35161813, [Erişim Tarihi: 27.11.2020] google scholar
  • Богомолов, Андрей Николаевич (Bogomolov, Andrey Nikolayeviç). “Научно-методическая разработка виртуальной языковой среды дистанционного обучения иностранному (русскому) языку” (Nauçno-metodiçeskaya razrabotka virtualnoy yazıkovoy sredı distantsionnogo obuçeniya inostrannomu (russkomu) yazıku): автореф... дис. д-ра. пед. наук. Москва (Moskva): 2008. 46. https://new-disser. ru/_avtoreferats/01004399248.pdf [Erişim Tarihi: 19.02.2021] google scholar
  • Демкин, Владимир Петрович & Можаева, Галина Васильевна (Demkin Vladimir Petroviç & Mojayeva Galina Vasilyevna). Технологии дистанционного обучения. Томский государственный университет институт дистанционного образования (Tehnologii distantsionnogo obuçeniya. Tomskiy gosudartsvennıy universitet institut distantsionnogo obrazovaniya) Издательство Томского университета (İzdatelstvo Tomskogo universiteta). (2003). 10-14. https://core.ac.uk/download/pdf/287461691.pdf [Erişim Tarihi: 20.08.2019] google scholar
  • Горохова, Елена Станиславовна & Николсон, Е.А. & Хилова, Ольга Владимировна (Gorohova Yelena Stanislavovna & Nikolson Ye.A. & Hilova, Olga Vladimirovna) “Приемущества и Недостатки Дистанционного Образования” (Priyemuşestva i nedostatki distantsionnogo obrazovaniya). (Материалы Международной научно-практической конференции. Рязань, Россия. 2019. 26 /Materialı mejdunarodnoy nauçno-praktiçeskoy konferentsii. Ryazan, Rossiya. 2019. 26). https://www.elibrary.ru/ item.asp?id=30725228, [Erişim Tarihi: 24.11.2020] google scholar
  • Гюльгюден, Вера Константиновна (Gyulgyuden, Vera Konstantinovna). “Формирование лингвосоциокультурной компетенции на основе метода проектов при обучении турецких учащихся русскому языку в неязыковой среде” (Formirovaniye lingvosotsiokulturnoy kompetentsii na osnove metoda proyektov pri obuçenii turetskih uçaşihsya russkomu yazıku v neyazıkovoy srede). автореф... дис. канд. пед. наук. С.-Петерб.: 2016. 22. https://elibrary.ru/item.asp?id=30439609.pdf, [Erişim Tarihi: 19.02.2021] google scholar
  • Информационные Технологии В Обучении Русскому Языку Как Иностранному (İnformatsionnıye tehnologii v obuçenii russkomu yazıku kak inostannomu): История, Современное Состояние, Перспективы (İstoriya, sovremennoye sostoyaniye, perspektivı): Коллективная Монография (Kollektivnaya monografiya / Под редакцией Руденко-Моргун О.И., Куриленко В.Б. (Pod redaktsiyey Rudenko-Morgun O.İ., Kurilenko V.B.) Москва (Moskva): (2019). 190-191. [Erişim Tarihi: 04.12.2020] google scholar
  • Орехова, Ирина Александровна (Orehova, İrina Aleksandrovna). “Языковая Среда Есть. Языковой Среды Нет”. Журнал «Русский язык за рубежом» (Yazıkovaya sreda yest. Yazıkovoy sredı n’yet). № 3, Москва (Moskva): (2007). 36. http://journal.pushkin.institute/archive/, [Erişim Tarihi: 20.10.2020] google scholar
  • Пашаева, Камила Гасым Кызы (Paşayeva, Kamila Gasım Kızı). “К вопросу обучения русскому языку как иностранному с помощью средств информационно-коммуникационных технологий” (K voprosu obuçeniya russkomu yazıku kak inostannomu s pomoşyu sredstva informatsionno-kommunikatsionnıh tehnologiy). Журнал «Вестник Московского Государственного Областного Университета» (Jurnal ‘Vestnik Moskovskogo gosudarstvennogo oblastnogo universiteta’). № 3, Москва (Moskva): 2017. 113- 119. https://elibrary.ru/item.asp?id=30498788.pdf, [Erişim Tarihi: 19.02.2021] google scholar
  • Полат, Евгения Семёновна & Бухаркина, Марина Юрьевна & Моисеева, Марина Владимировна (Polat, Yevgeniya Semyonovna & Buharkina, Marina Yuryevna & Moiseyeva, Marina Vladimirovna). Теория и Практика Дистанционного Обучения (Teoriya i praktika distantsionnogo Obuçeniya). Москва (Moskva): (2004). 15. Формирование фонетических навыков (Formirovaniye fonetiçeskih navıkov), https://lektsii.org/7-20182. html, [Erişim Tarihi: 04.12.2020] google scholar
  • Чеснокова, Маргарита Павловна (Çesnokova, Margarita Pavlovna). Методика Преподавания Русского Языка Как Иностранного (Metodika prepodavaniya russkogo yazıka kak inostrannogo): Учеб. Пособие (Uçeb. Posobiye) 2 изд. (2 izd.) Москва (Moskva): (2015). 42. http://www.lib.madi.ru/fel/fel1/fel15E327. pdf, [Erişim Tarihi: 27.11.2020] google scholar

Atıflar

Biçimlendirilmiş bir atıfı kopyalayıp yapıştırın veya seçtiğiniz biçimde dışa aktarmak için seçeneklerden birini kullanın


DIŞA AKTAR



APA

Sütcü, G., & Gogunokova, E. (2021). Advantages and Disadvantages of Distance Learning Russian as a Foreign Language in Turkey Using Information Technologies. Avrasya İncelemeleri Dergisi, 10(1), 133-148. https://doi.org/10.26650/jes.2021.006


AMA

Sütcü G, Gogunokova E. Advantages and Disadvantages of Distance Learning Russian as a Foreign Language in Turkey Using Information Technologies. Avrasya İncelemeleri Dergisi. 2021;10(1):133-148. https://doi.org/10.26650/jes.2021.006


ABNT

Sütcü, G.; Gogunokova, E. Advantages and Disadvantages of Distance Learning Russian as a Foreign Language in Turkey Using Information Technologies. Avrasya İncelemeleri Dergisi, [Publisher Location], v. 10, n. 1, p. 133-148, 2021.


Chicago: Author-Date Style

Sütcü, Güneş, and Elizaveta Gogunokova. 2021. “Advantages and Disadvantages of Distance Learning Russian as a Foreign Language in Turkey Using Information Technologies.” Avrasya İncelemeleri Dergisi 10, no. 1: 133-148. https://doi.org/10.26650/jes.2021.006


Chicago: Humanities Style

Sütcü, Güneş, and Elizaveta Gogunokova. Advantages and Disadvantages of Distance Learning Russian as a Foreign Language in Turkey Using Information Technologies.” Avrasya İncelemeleri Dergisi 10, no. 1 (Mar. 2025): 133-148. https://doi.org/10.26650/jes.2021.006


Harvard: Australian Style

Sütcü, G & Gogunokova, E 2021, 'Advantages and Disadvantages of Distance Learning Russian as a Foreign Language in Turkey Using Information Technologies', Avrasya İncelemeleri Dergisi, vol. 10, no. 1, pp. 133-148, viewed 15 Mar. 2025, https://doi.org/10.26650/jes.2021.006


Harvard: Author-Date Style

Sütcü, G. and Gogunokova, E. (2021) ‘Advantages and Disadvantages of Distance Learning Russian as a Foreign Language in Turkey Using Information Technologies’, Avrasya İncelemeleri Dergisi, 10(1), pp. 133-148. https://doi.org/10.26650/jes.2021.006 (15 Mar. 2025).


MLA

Sütcü, Güneş, and Elizaveta Gogunokova. Advantages and Disadvantages of Distance Learning Russian as a Foreign Language in Turkey Using Information Technologies.” Avrasya İncelemeleri Dergisi, vol. 10, no. 1, 2021, pp. 133-148. [Database Container], https://doi.org/10.26650/jes.2021.006


Vancouver

Sütcü G, Gogunokova E. Advantages and Disadvantages of Distance Learning Russian as a Foreign Language in Turkey Using Information Technologies. Avrasya İncelemeleri Dergisi [Internet]. 15 Mar. 2025 [cited 15 Mar. 2025];10(1):133-148. Available from: https://doi.org/10.26650/jes.2021.006 doi: 10.26650/jes.2021.006


ISNAD

Sütcü, Güneş - Gogunokova, Elizaveta. Advantages and Disadvantages of Distance Learning Russian as a Foreign Language in Turkey Using Information Technologies”. Avrasya İncelemeleri Dergisi 10/1 (Mar. 2025): 133-148. https://doi.org/10.26650/jes.2021.006



ZAMAN ÇİZELGESİ


Gönderim07.01.2021
Kabul08.03.2021
Çevrimiçi Yayınlanma31.03.2021

LİSANS


Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)

This license lets others remix, tweak, and build upon your work non-commercially, and although their new works must also acknowledge you and be non-commercial, they don’t have to license their derivative works on the same terms.


PAYLAŞ




İstanbul Üniversitesi Yayınları, uluslararası yayıncılık standartları ve etiğine uygun olarak, yüksek kalitede bilimsel dergi ve kitapların yayınlanmasıyla giderek artan bilimsel bilginin yayılmasına katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. İstanbul Üniversitesi Yayınları açık erişimli, ticari olmayan, bilimsel yayıncılığı takip etmektedir.