Araştırma Makalesi


DOI :10.5152/iujsb.2017.004   IUP :10.5152/iujsb.2017.004    Tam Metin (PDF)

Y Kuşağının Kompulsif Satın Alma Davranışına Etki Eden Faktörler Üzerine Bir Araştırma

Selçuk Efe KüçükkambakYusuf KaderliEce Aksu Armağan

Bu çalışmanın amacı, bugün Türkiye nüfusunun büyük bir bölümünü oluşturan Y kuşağındaki bireylerin kompulsif satın alma davranışları üzerinde etkili olan faktörleri belirlemektir. Çalışmada yüzyüze anket yöntemiyle 390 kişiden toplanan veriler SPSS paket programında çeşitli analizlere tabi tutulmuş, Y kuşağındaki bireylerin paraya yönelik tutumu, kredi kartına yönelik tutumu ve materyalizm tutumunun çeşitli sosyo-demografik değişkenler ve kredi kartı kullanım durumlarına göre farklılık gösterdiği ve bu tutumlarının da kompulsif satın alma davranışı üzerinde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Kompulsif satın alma gibi pazarlama, eğitim ve finansal okuryazarlık açısından son derece önemli olan bir konuda kuşaklar bazında ele alınması açısından öncü bir çalışmadır. 

DOI :10.5152/iujsb.2017.004   IUP :10.5152/iujsb.2017.004    Tam Metin (PDF)

A Study on the Factors Affecting Compulsive Purchasing Behavior of Y Generation

Selçuk Efe KüçükkambakYusuf KaderliEce Aksu Armağan

The aim of this study is to determine the factors that affect the compulsive buying behaviors of the Y generations, which today constitute a large part of Turkey’s population. The data collected by 390 people in the study were subjected to various analyzes in the SPSS package program and it was found that the attitudes of the individuals in the Y direction to the money, the attitude towards the credit card and the attitude of materialism differ according to the socio-demographic variables and the usage of credit cards and these attitudes are also affected by compulsive buying has been achieved. Compulsive buying is a pioneering work in terms of generational consideration in a matter that is of utmost importance in terms of marketing, education and financial literacy


PDF Görünüm

Referanslar

  • Anderson, D.R., Sweeney, D.J. & Williams, T.A., (2011), Statistics for Business and Economics, Eleventh Edition, South-Western Cengage Learning, Usa. google scholar
  • Apak, S. & Yılmaz, G., (2009), Finansal Kriz Döneminde Türkiye’de Kredi Kartları, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 44, 38-45. google scholar
  • Armağan, E. A. & Küçükkambak, S. E., (2015), Y Kuşağı Tüketicilerinin Moda Bloglarına Yönelik Tutumunun Satın Alma Niyeti Etkisi Üzerine Bir Araştırma, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi, 79, 83-111. google scholar
  • Arslan B., (2015), Kredi Kartı Kullanımının Kompulsif Satın Almaya Etkisi, Online Academic Journal of Information Technology, 5, 20, 27-40. google scholar
  • Aruna S. & Santhi, P., (2015), Impulse Purchase Behavior Among Generation Y, Journal of Marketing Management, 14, 1, 2015. google scholar
  • Aslanoğlu S. & Korga, S. (2017), Kredi Kartı Kullanımı ve Kompulsif Satın Alma: Kırıkkale Ilinde Bir Uygulama, Journal of Business Research Turk, 9, 1, 148-165. google scholar
  • Belk, R.W. (1985), Materialism: Trait Aspects of Living in The Material World. Journal of Consumer Research, 12, 265–280. Bernard, H. R. (2000), Social Research Methods. London: Sage Publications. google scholar
  • Brown, E.A., Thomas, N.J. & Bosselman R.H., (2015), Are They Leaving or Staying: A Qualitive Analysis of Turnover Issues For Generation Y Hospitality Employees With A Hospitality Education, International Journal of Hospitality Management, 46, 130-137. google scholar
  • Bush, A.J., Martin, C.A., & Bush, V.D., (2004), Sports Celebrity in Uence on the Behavioral Intentions Of Generation Y, Journal Of Advertising Research, 44, 108-118. google scholar
  • Çakmak, A.Ç. & Yurtsever, S., (2012), Kredi Kartının, Plansız Satın Alma Davranışına Etkisi: Karabük Üniversitesi Akademik Personeline Yönelik Bir Uygulama, Tarih Kültür ve Sanat Araştırmaları Dergisi, 1, 4, 45-72. google scholar
  • Chang, L. & Arkin, R.M., (2002), Materialism As An Attempt to Cope with Uncertainty, Psychology & Marketing, 19, 5, 389-406. google scholar
  • Chuah W.H., Marimuthu M. & Ramayah T., (2014), The Effect of Perceived Value on The Loyality Of Generation Y Mobile Internet Subscribers: A Proposed Conceptual Framework, Social and Behavioral Sciences, 130, 532-541. google scholar
  • Cortes, R. (2004), Generation Wars! Caribbean Business, 32, 4, 18-22. google scholar
  • D’Astous, A., (1990), An Enquiry into Compulsive Side Of ‘Normal’ Consumers. Journal of Consumer Policy, 13, 15–31. google scholar
  • Santos, D.B., Mendes-Da-Silva, W., Flores, E. & Norvilitis, J. M., (2016), Predictors of credit card use and perceived financial well-being in female college students: a Brazil-United States comparative study, International Journal of Consumer Studies 40, 133-142. google scholar
  • Dean, L. R., Carroll, J. S., & Yang, C., (2007), Materialism, Perceived Financial Problems, and Marital Satisfaction, Family And Consumer Sciences Research Journal, 35, 260–281. google scholar
  • Der Hovanesian, M. (1999), Spending It, Investing It-Coming on Strong: The Children of the Baby Boomers are Affecting Spending and Investing as Their Parents Did; The Similarity Ends Here, Wall Street Journal, Eastern Edition. google scholar
  • DeSarbo, W.S., & Edwards, E.A., (1996), Typologies of Compulsive Buying Behavior: a Constrained Clusterwise, Journal of Consumer Psychology, 5, 231–262. google scholar
  • Dittmar, H., (2004), Understanding and Diagnosing Compulsive Buying In R. H. Coombs (Ed.), Handbook of Addictive Disorders: A Practical Guide to Diagnosis and Treatment (411–451). New Jersey: John Wiley & Sons. google scholar
  • Dugar A., Shreshtha M. & Jain R., (2014), Cognitive Dissonance As An Effect Of On Credit, Paradigm, 18, 2, 156-166 google scholar
  • Duroy vd., D., Gorse, P. & Lejoyeux, M. , (2014), Characteristics of Online Compulsive Buying In Parisian Studens, Addictive Behaviors, 37, 1827-1830. google scholar
  • Faber, R. J., (2010), Diagnosis and epidemiology of compulsive buying in a. Müller & J. E. Mitchell (Eds.), Compulsive Buying: Clinical Foundations and Treatment (pp. 3–19). New York: Routledge. google scholar
  • Faber, R.J. & O’Guinn, T.C., (1992), A Clinical Screener For Compulsive Buying, Journal of Consumer Research,19, 459-69. google scholar
  • Faber, R.J., & Christenson, A.G., (1996), In The Mood To Buy: Differences in the Mood States Experienced by Compulsive Buyers And Other Consumers, Psychology and Marketing, 13, 803–820. google scholar
  • Furnham, A., (1984), Many Sides of The Coin: The Psychology Of Money Usage, Personality And Individual Differences, 5, 501-509. google scholar
  • Garson, D.G., (2008), Testing Statistical Assumptions, North Carolina State University, Statistical Associates Publishing, Blue Book Series google scholar
  • GfK Social Research, (2007), Reflections on Childhood—Lifestyle, www.childrenssociety.org.uk/resources/documents/good%20childhood/ 6293_full.pdf> (Erişim tarihi: Şubat-2016). google scholar
  • Girginer, N., Çelik, E.A. & Uçkun, N., (2008), Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Kredi Kartı Kullanımlarına Yönelik Bir Araştırma, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8, 1, 193-208 google scholar
  • Goldberg, M. E., Gorn, G. J., Peracchio, L. A., & Bamossy, G., (2003), Understanding Materialism Among Youth, Journal of Consumer Psychology, 13, 3, 278–288. google scholar
  • Hanley, A., & Wilhelm, M. S., (1992), Compulsive Buying: An Exploration Into Self-Esteem And Money Attitudes, Journal of Economic Psychology, 13, 5–18. google scholar
  • Hsiao, C. & Chang, W., (2007), The Relationship Between Money Attitude and Compulsive Buying Among Taiwan’s Generation X and Y, Journal of Accounting, Finance & Management Strategy, 3, 2, 95-114 95. google scholar
  • İslamoğlu, A.H. & Altunışık, R., (2013), Tüketici Davranışları, Beta Basım A.Ş., 3. Baskı, İstanbul. google scholar
  • Kaynak, E. & Harcar, T., (2001), Consumers’ Attitudes and Intentions Towards Credit Card Usage In An Advanced Developing Country, Journal Of Financial Services Marketing, 6, 1, 24-39. google scholar
  • Khare A. (2013). Credit Card Use and Compulsive Buying Behavior, Journal Of Global Marketing, 26, 1, 28-40 google scholar
  • Khare A., (2014). Money Attitudes, Materialism And Compulsiveness:Scale Development And Validation, Journal Of Global Marketing, 27, 30-45 google scholar
  • Kırçova, İ. (2007). Kredi Kartı Kullanımının Tüketici Alışkanlıklarına ve Alışverişlerin Yer Zaman ve Marka Tercihlerine Etkisi, İstanbul Ticaret Odası, 9, 1-106 google scholar
  • Koç, E. (2015). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Global ve Yerel Yaklaşım, Seçkin, İstanbul. google scholar
  • Korur, M. G. & Kimzan, H. S., (2016), Kompulsif Satın Alma Eğilimi ve Alışveriş Sonrası Pişmanlık İlişkisinde Kontrolsüz Kredi Kartı Kullanımının Rolü: AVM Müşterileri Üzerine Bir Araştırma, Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, 8, 1, 43-71. google scholar
  • Li, D., Jiang, Y., An, S., Shen, Z. & Jin, W. (2009) The Influence of Money Attitudes on Young Chinese Consumers Compulsive Buying, Young Consumers, 10, 2, 98–109. google scholar
  • Lim, W.M., Ng W.M., Chin J. H., Boo & W.-X., A., (2014), Understanding Young Consumer Perceptions On Credit Card Usage Implications For Responsible Consumption, Contemporary Management Research, vol.10, no.4, S.287-302 google scholar
  • Lo, H.Y. & Harvey, N. (2011), Shopping Without Pain: Compulsive Buying and The Effects of Credit Card Availibility in Europe and Far East, Journal of Economic Psychology, 32, 79-92 google scholar
  • Malhotra, N. K. (1996), Marketing Research: An Applied Orientation. New Jersey: Prentice-Hall Inc. google scholar
  • Manolis C. & Roberts A.J. (2008), Compulsive Buying: Does It Matter How It’s Measured?, Journal of Economic Psychology, 29, 555-576 google scholar
  • Marlatt, A. (1999), Yen for e-tail, Internet World, 5, 26, 49-40. google scholar
  • Merdin, E., (2010). Bir Dürtüsel Satın Alma Yatkınlığı Ölçeği Geliştirme Denemesi, 15. Ulusal Pazarlama Kongresi, 26-29 Ekim 2010, 244-250, İzmir. google scholar
  • Miltenberger, R.G., Redlin, J., Crosby, R., Stickney, M., Mitchell, J., Wonderlich, S., Faber, R., Smyth, J. (2003). Direct And Retrospective Assessment Of Factors Contributing To Compulsive Buying. Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry, 34, 1–9. google scholar
  • Mowen, J. C., & Spears, N. (1999), Understanding Compulsive Buying Among College Students: A Hierarchical Approach, Journal Of Consumer Psychology, 8, 407–430. google scholar
  • Muradoğlu, C., (2012), Sahne Y Kuşağının, TurkishTime, 118, 44. google scholar
  • Norum P. (2008), The Role Of Time Preference and Credit Card Usage In Compulsive Buying Behaviour, International Journal Of Consumer Studies, 32, 269-275 google scholar
  • O’Guinn T. & Faber R.J. (1989), Compulsive Buying: A Phonemenological Exploration, Journal of Consumer Research, 16, 2, 147-157 google scholar
  • Okutan S., Bora B. & Altunışık R. (2013). Keşifsel Satın Alma Eğilimleri ve Bu Eğilimlerin Plansız, Kompulsif ve Hedonik Satın Alma Tarzlarıyla Olan İlişkisinin İncelenmesi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8, 3, 117-136. google scholar
  • Oliveira, T.M.V., Falciano, A.M., Perito, R.V.B., (2014), Effects of Credit Card Usage on Young Brazilians’ Compulsive Buying, Young Consumers 15, 2, 111-124. google scholar
  • Özdemir Ş. & Yaman F., (2007), Hedonik Alışverişin Cinsiyete Göre Farklılaşması Üzerine Bir Araştırma, Eskişehir Osmangazi Üniveristesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2, 2, 81-91 google scholar
  • Özkul, F.U. & Tapşın, G. (2010), Kredi Kartı Kullanımı İle Kullanılabilir Gelirin Tüketim Üzerindeki Etkisi ve Türkiye Ekonomisi Üzerine Bir Ampirik Çalışma, Muhasebe Ve Finansman Dergisi, 47, 138-153. google scholar
  • Öztürk, Abdülkadir, Nart, S., (2016). Materyalizm, Moda Giyim İlgilenimi, Plansız Satına Alma İlişkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma, Uluslararası Ekonomik Araştırmalar Dergisi, Eylül 2016, Cilt 2, Sayı 3, 45-55. google scholar
  • Park, H.J. & Burns, L.D. (2005), Fashion Orientation, Credit Card Use and Compulsive Buying, The Journal of Consumer Marketing, 22 2/3, 135-155 google scholar
  • Pham, T. H., Yap, Keong Y. & Dowling, N.A., (2012), The Impact of Financial Management Practices and Financial Attitudes on The Relationship Between Materialism and Compulsive Buying, Journal Of Economic Psychology, 33, 461-470. google scholar
  • Phau, I., & Woo, C. (2008), Understanding Compulsive Buying Tendencies Among Young Australians: The Roles of Money Attitude and Credit Card Usage, Journal of Marketing Intelligence and Planning, 26, 5, 441–460. google scholar
  • Pirog, S. F., & Roberts, J. A. (2007), Personality And Credit Card Misuse Among College Students: The Mediating Role of Impulsiveness, Journal of Marketing Theory and Practice, 15, 1, 65–77. google scholar
  • Richins, M. L. (1994), Special Possessions and The Expression of Material Values, Journal of Consumer Research, 21, 522–533. google scholar
  • Richins, M. L. (2004), The Material Values Scale: Measurement Properties And Development Of A Short Form, Journal of Consumer Research, 31, 1, 209–218. google scholar
  • Richins, M. L., & Dawson, S. (1992), A Consumer Values Orientation For Materialism and Its Measurement: Scale Development and Validation, Journal of Consumer Research, 19, 305–316. google scholar
  • Ridgeway, N. M., Kukar-Kinney, M., & Monroe, K. B. (2006). New Perspectives on Compulsive Buying: Its Roots, Measurement and Physiology, Advances In Consumer Research, 33, 131–133. google scholar
  • Roberts, J. A. (1998). Compulsive Buying Among College Students: an Investigation of Its Antecedents, Consequences, and Implications for Public Policy, Journal Of Consumer Affairs, 32, 2, 295-319 google scholar
  • Roberts, J., & Martinez, C. (1997), The Emerging Consumer Culture in Mexico: an Exploratory Investigation of Compulsive Buying In Mexican Young Adults, Journal Of International Consumer Marketing, 10, 1–2), 7–31. google scholar
  • Roberts, J.A. & Jones, E. (2001), Money Attitudes, Credit Card Use and Compulsive Buying Among American College Students, Journal or Consumer Affairs, 35, 21, 213-40. google scholar
  • Robson, C. (2002), Real World Research. Oxford: Blackwell. google scholar
  • Rook, D. W. (1987), “The buying impulse”, Journal of Consumer Research, 14 September, pp. 189-99. google scholar
  • Schiffman, L.G. & Kanuk, L. L. (1987), Consumer Behavior. Third edition, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, New Jersey. google scholar
  • Solomon M.R., (2003), Tüketici Krallığının Fethi: Markalar Diyarında Pazarlama Stratejileri, Mediacat, İstanbul google scholar
  • Tabachnick, B.G., Fidell, L.S., (2006), Using Multivariate Statistics, Fifth Edition, Pearson. google scholar
  • Tamam L., Diler R.S., & Özpoyraz N., (1998), Kompulsif Satın Alma: Bir Gözden Geçirme, Türk Psikiyatri Dergisi, 9, 3, 224-230 google scholar
  • Torlak, Ö. (2002), Kredi Kartı Kullanımının Satınalma Alışkanlıklarına Etkileri Üzerine Eskişehir’de Bir Araştırma, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi, 13, 41, 67-78. google scholar
  • Tuğay, O., & Başgül, N. (2007), Önemli Bir Finansman Kaynağı Olarak Kredi Kartları: Kredi Kartlarının Kart Sahiplerinin Harcamaları Üzerindeki Etkisini Belirlemeye Yönelik Burdur İlinde Bir Araştırma, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 12, 3, 215-226. google scholar
  • Tuttle, B. (2012), Millennials Are Biggest Suckers for Selfish Impulse Buys, http://business.time.com/2012/04/27/millennials-are-biggest-suckers-for-sel fish-impulse-buys/, Erişim Tarihi, Mayıs-2016, Aydın google scholar
  • Urbany, J. E., Dickson, P.R. & Kalapurakal, R. (1996), Price Search in The Retail Grocery Market. The Journal of Marketing, 60, 2, 91-104. google scholar
  • Valence, G., D’Astous, A. & Fortier, L. (1988), Compulsive Buying: Concept and Measurement, Journal Of Consumer Policy, 11, 419-433. Wang, C.L., (2009), Little Emperors The Future of China’s Consumer Market, Young Consumers, 10, 2, 95–97. google scholar
  • Wang, L., Lu, W. & Malhotra K.N, (2011), Demographics Attitude Personality and Credit Card Features Correlate With Credit Card Debt: A View From China, Journal Of Economic Psychology, 32, 179-193 google scholar
  • Weaver, T. S., Moschis, G.P. & Davis, T. (2011), Antecedents Of Materialism and Compulsive Buying: A Life Course Study In Australia, Australasian Marketing Journal, 19, 247-256 google scholar
  • www.bkm.com.tr/wp-content/uploads/2015/06/kart_monitor_2014.pdf, Erişim Tarihi: Şubat-2016. google scholar
  • www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2006/03/20060301-1.htm, Erişim Tarihi: Şubat-2016. google scholar
  • www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&kelime=kredi%20kartı&guid=TDK.GTS.532de09c69bfa4.30668438, Erişim Tarihi: Mayıs-2016. google scholar
  • Xu, Y., (2007), Impact of Store Environment on Adult Generation Y Consumers’ Impulse Buying, Journal of Shopping Center Research, 14, 1, 39-56. google scholar
  • Yamauchi, K. & Templer, D. (1982), The Development of a Money Attitude Scale, Journal of Personality Assessment, 46, 522-528. google scholar
  • Yıldırım, F. (2013), Bireysel Kredi Kartları ve Tüketici Davranışı, Türkmen Kitabevi, 2. Baskı, İstanbul. google scholar
  • Yılmaz, E., (2000), Türkiye’de Kredi Kartı Uygulaması ve Ekonomik Etkileri, Türkmen Kitabevi, İstanbul. google scholar

Atıflar

Biçimlendirilmiş bir atıfı kopyalayıp yapıştırın veya seçtiğiniz biçimde dışa aktarmak için seçeneklerden birini kullanın


DIŞA AKTAR



APA

Küçükkambak, S., Kaderli, Y., & Aksu Armağan, E. (2017). Y Kuşağının Kompulsif Satın Alma Davranışına Etki Eden Faktörler Üzerine Bir Araştırma. Istanbul Business Research, 46(2), 188-210. https://doi.org/10.5152/iujsb.2017.004


AMA

Küçükkambak S, Kaderli Y, Aksu Armağan E. Y Kuşağının Kompulsif Satın Alma Davranışına Etki Eden Faktörler Üzerine Bir Araştırma. Istanbul Business Research. 2017;46(2):188-210. https://doi.org/10.5152/iujsb.2017.004


ABNT

Küçükkambak, S.; Kaderli, Y.; Aksu Armağan, E. Y Kuşağının Kompulsif Satın Alma Davranışına Etki Eden Faktörler Üzerine Bir Araştırma. Istanbul Business Research, [Publisher Location], v. 46, n. 2, p. 188-210, 2017.


Chicago: Author-Date Style

Küçükkambak, Selçuk Efe, and Yusuf Kaderli and Ece Aksu Armağan. 2017. “Y Kuşağının Kompulsif Satın Alma Davranışına Etki Eden Faktörler Üzerine Bir Araştırma.” Istanbul Business Research 46, no. 2: 188-210. https://doi.org/10.5152/iujsb.2017.004


Chicago: Humanities Style

Küçükkambak, Selçuk Efe, and Yusuf Kaderli and Ece Aksu Armağan. Y Kuşağının Kompulsif Satın Alma Davranışına Etki Eden Faktörler Üzerine Bir Araştırma.” Istanbul Business Research 46, no. 2 (Mar. 2025): 188-210. https://doi.org/10.5152/iujsb.2017.004


Harvard: Australian Style

Küçükkambak, S & Kaderli, Y & Aksu Armağan, E 2017, 'Y Kuşağının Kompulsif Satın Alma Davranışına Etki Eden Faktörler Üzerine Bir Araştırma', Istanbul Business Research, vol. 46, no. 2, pp. 188-210, viewed 10 Mar. 2025, https://doi.org/10.5152/iujsb.2017.004


Harvard: Author-Date Style

Küçükkambak, S. and Kaderli, Y. and Aksu Armağan, E. (2017) ‘Y Kuşağının Kompulsif Satın Alma Davranışına Etki Eden Faktörler Üzerine Bir Araştırma’, Istanbul Business Research, 46(2), pp. 188-210. https://doi.org/10.5152/iujsb.2017.004 (10 Mar. 2025).


MLA

Küçükkambak, Selçuk Efe, and Yusuf Kaderli and Ece Aksu Armağan. Y Kuşağının Kompulsif Satın Alma Davranışına Etki Eden Faktörler Üzerine Bir Araştırma.” Istanbul Business Research, vol. 46, no. 2, 2017, pp. 188-210. [Database Container], https://doi.org/10.5152/iujsb.2017.004


Vancouver

Küçükkambak S, Kaderli Y, Aksu Armağan E. Y Kuşağının Kompulsif Satın Alma Davranışına Etki Eden Faktörler Üzerine Bir Araştırma. Istanbul Business Research [Internet]. 10 Mar. 2025 [cited 10 Mar. 2025];46(2):188-210. Available from: https://doi.org/10.5152/iujsb.2017.004 doi: 10.5152/iujsb.2017.004


ISNAD

Küçükkambak, Selçuk Efe - Kaderli, Yusuf - Aksu Armağan, Ece. Y Kuşağının Kompulsif Satın Alma Davranışına Etki Eden Faktörler Üzerine Bir Araştırma”. Istanbul Business Research 46/2 (Mar. 2025): 188-210. https://doi.org/10.5152/iujsb.2017.004



ZAMAN ÇİZELGESİ


Gönderim07.05.2016
Son Revizyon06.11.2017
Kabul08.12.2017

LİSANS


Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)

This license lets others remix, tweak, and build upon your work non-commercially, and although their new works must also acknowledge you and be non-commercial, they don’t have to license their derivative works on the same terms.


PAYLAŞ




İstanbul Üniversitesi Yayınları, uluslararası yayıncılık standartları ve etiğine uygun olarak, yüksek kalitede bilimsel dergi ve kitapların yayınlanmasıyla giderek artan bilimsel bilginin yayılmasına katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. İstanbul Üniversitesi Yayınları açık erişimli, ticari olmayan, bilimsel yayıncılığı takip etmektedir.