Araştırma Makalesi


DOI :10.22532/jtl.237888   IUP :10.22532/jtl.237888    Tam Metin (PDF)

Havayolu Taşımacılığında Hizmet Kalitesi Ölçümü

Birgül Küçük ÇırpınDidem Kurt

Günümüz yaşamında insanların yaşadıkları ülke içerisinde ya da Dünya’ nın herhangi bir yerindeki bir noktaya seyahat etmeleri çok doğal bir süreç haline gelmiştir. Gerek iş gerekse tatil amacıyla yapılan seyahatlerde gidilmesi planlana yere en kısa sürede ulaşılması genellikle herkes tarafından arzu edilen bir durumdur. Kısa sürede ulaşım denildiğinde de Hava Yolu taşımacılığı ilk akla gelen ulaşım türü olmaktadır.Hava yolu ile seyahat etmeyi seçenlerin bu tercihinde hızın yanında konfor ve güvenlik de etkili olmaktadır. İçinde bulunduğumuz rekabetçi ortamda ise hava yolu şirketleri rakiplere oranla tercih edilirliği sağlayabilmek için bu faktörlere yeni, cazip faktörler eklemelidirler. Yani ayırd edici hizmet sunumunu gerçekleştirmeleri gerekmektedir. Firmaların bu amaçla kullanabileceği en güçlü unsur ise yolculara hizmet sunan çalışanlardır. Çalışanlar ister uçağa kabul, ister uçak içi ya da biletleme bölümünde olsun müşterilerin hizmet kalitesi algısına etki etmektedirler.Havayolu taşımacılığı hizmeti sunan bir firmanın hizmet kalitesi boyutlarının müşteri memnuniyetine olan etkisinin araştırıldığı bu çalışmada müşteri beklentilerinin % 86,8 oranında karşılandığı, müşteri memnuniyetine en fazla etki eden faktörün ise güvenilirlik olduğu tespit edilmiştir.
DOI :10.22532/jtl.237888   IUP :10.22532/jtl.237888    Tam Metin (PDF)

Measuring The Service Quality In Airline Companies

Birgül Küçük ÇırpınDidem Kurt

In today’s life, it is a very natural process to travel anywhere in countries which is people living or a point all over the world. To reach place that is planned for holiday or work travel, is a usually desired by everyone as soon as possible. Airline transportation comes to mind first when called transportation in a short time. The choice of airline transportation for the trip will be speed, comfort and safety are effective. Airline companies should add an attractive factor to provide preferability in competitive environment. In recent years, both the number of flights and airline companies along with increase, competition has concentrated at aviation sector in Turkey. The companies services quality which is offering airline transportation services and the degree of ensure customer satisfaction will affect competitiveness. Companies that want to maintain the competitiveness, be able to identify customer expectations correctly and must do the necessary work to overcome even meet these expectations. Air transport services offering a company's service quality dimensions of investigating the effects of customer satisfaction this study, which covered a rate of 86.8 % of customer expectations , and the factors that most influence customer satisfaction, has been found to be reliable.

PDF Görünüm

Referanslar

  • Abdullah Okumuş, Hilal Asil, Hizmet Kalitesi Algılamasının Havayolu Yolcularının Genel Memnuniyet Düzeylerine Olan Etkisinin İncelenmesi, İ.Ü. İşletme Fakültesi İşletme Dergisi C:36 Sayı:2 Kasım 2007 Sayfa: 07–29 google scholar
  • Belobaba, P. (2009). Overview of airline economics, markets and demand. Peter Belobaba, Amadeo Odoni veCynthia Barnhart (Ed.). The Global Airline Industry içinde (s. 47-71). West Sussex: Wiley. google scholar
  • Cigdem Basfirinci, Amitava Mitra, A cross cultural investigation of airlines service quality through integration of Servqual and the Kano model, Journal of Air Transport Management, 42 (2015), 239-248 google scholar
  • Ender gerede, Havayolu taşımacılığı ve ekonomik düzenlemeler teori ve Türkiye uygulaması, Sivil HavacılıkG Müdürlüğü Yayınları, 2015 google scholar
  • Gerede, E. ,2002. Havayolu Taşımacılığında Küreselleşme ve Havayolu İşbirlikleri–THY AO.’da Bir Uygulama.(Yayımlanmamış Doktora Tezi). Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir. google scholar
  • İrfan ÇAĞLAR, Sabiha KILIÇ, Kalite Güvence Standartları, 2011, sf.232, Nobel Yayıncılık google scholar
  • Jay HEIZER, Barry RENDER, Operations Management, sf. 194, nine edition, Pearson,2008 google scholar
  • Kandampully, Jay (1998), “Service Quality To Service Loyalty”, Total QualityManagement, Vol. 9, No:6, 433.) google scholar
  • Kasper, Hans-Helsdingen, Piet - De Vrie , Wouter Jr. (1999), Services Marketing Management- An International Perspective, England: Wiley Press. google scholar
  • Mesiha SAAT ERSOY, Abdullah Ersoy, Kalite Yönetimi Toplam Kalite Yönetimi ve Kalite Denetimi; sf. 7, İmaj Yayınevi, Mart 2011, Ankara google scholar
  • Mesiha SAAT, Kavramsal Hizmet Modeli ve Hizmet Kalitesini Ölçme Aracı Olarak Servqual Analizi,G.Ü.İ.İ.B.F. Dergisi, 3/99,sf.109, 107-118) google scholar
  • Parasuraman, A., Valarie Zeithaml ve Leonard Berry (1988), “Communication and Control Processin the Delivery of Service Quality”, Journal of Marketing, Vol:52, April 1988. google scholar
  • Parasuraman, A., Zeithaml, V.A. and Berry L.L., 1985:46 "A Conceptual Model of ServiceQuality and Its Implications for Future Research", Journal of Marketing,Vol.49,pp.41-50. google scholar
  • Parasuraman, Zeithaml, Berry, Delivering Quality Service, Free Press, 1990. google scholar
  • Philip Kotler, Marketing Management,2000, Tenth Edition, Prentice-Hall, New Jersey google scholar
  • Routledge Wells, A. T. (1999). Air Transportation A Management Perspective, Belmont: Wadsworth PublishingCompany. google scholar
  • Rust Roland T. ve Richard Oliver,1994, Service Quality: New Directions in Theory and Practice, California: Sage Publications.) google scholar
  • Thomas, M.L. (1997), A Portfolio Management Approach to Strategic Airline Planning: An Exploratory Investigative Study on Services Management, European University Studies, Series V-Economics and Management, Peter Lang AG, Berne. google scholar
  • Usta, R. ve Memiş, S., 2009, Sf.90)Hizmet Kalitesi ve Marka Bağlılığı Arasındaki İlişki Üzerine Müşteri Tatmininin Aracılık Etkisi. Atatürk Üniversitesi İİBF Dergisi 23(4): 87-108. google scholar
  • Wells, A. T.,1999, Air Transportation A Management Perspective (4. Baskı) Belmont: Wadsworth PublishingCompany google scholar
  • Yaylalı, Muammer ve Dilek, Önder (2009), Erzurum’da Yolcuların Havayolu Ulaşım Tercihlerini Etkileyen Faktörlerin Tespiti, Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, C.26, S.1, ss.1-21 google scholar

Atıflar

Biçimlendirilmiş bir atıfı kopyalayıp yapıştırın veya seçtiğiniz biçimde dışa aktarmak için seçeneklerden birini kullanın


DIŞA AKTAR



APA

Küçük Çırpın, B., & Kurt, D. (0001). Havayolu Taşımacılığında Hizmet Kalitesi Ölçümü. Journal of Transportation and Logistics, 1(1), 84-98. https://doi.org/10.22532/jtl.237888


AMA

Küçük Çırpın B, Kurt D. Havayolu Taşımacılığında Hizmet Kalitesi Ölçümü. Journal of Transportation and Logistics. 0001;1(1):84-98. https://doi.org/10.22532/jtl.237888


ABNT

Küçük Çırpın, B.; Kurt, D. Havayolu Taşımacılığında Hizmet Kalitesi Ölçümü. Journal of Transportation and Logistics, [Publisher Location], v. 1, n. 1, p. 84-98, 0001.


Chicago: Author-Date Style

Küçük Çırpın, Birgül, and Didem Kurt. 0001. “Havayolu Taşımacılığında Hizmet Kalitesi Ölçümü.” Journal of Transportation and Logistics 1, no. 1: 84-98. https://doi.org/10.22532/jtl.237888


Chicago: Humanities Style

Küçük Çırpın, Birgül, and Didem Kurt. Havayolu Taşımacılığında Hizmet Kalitesi Ölçümü.” Journal of Transportation and Logistics 1, no. 1 (Sep. 2024): 84-98. https://doi.org/10.22532/jtl.237888


Harvard: Australian Style

Küçük Çırpın, B & Kurt, D 0001, 'Havayolu Taşımacılığında Hizmet Kalitesi Ölçümü', Journal of Transportation and Logistics, vol. 1, no. 1, pp. 84-98, viewed 29 Sep. 2024, https://doi.org/10.22532/jtl.237888


Harvard: Author-Date Style

Küçük Çırpın, B. and Kurt, D. (0001) ‘Havayolu Taşımacılığında Hizmet Kalitesi Ölçümü’, Journal of Transportation and Logistics, 1(1), pp. 84-98. https://doi.org/10.22532/jtl.237888 (29 Sep. 2024).


MLA

Küçük Çırpın, Birgül, and Didem Kurt. Havayolu Taşımacılığında Hizmet Kalitesi Ölçümü.” Journal of Transportation and Logistics, vol. 1, no. 1, 0001, pp. 84-98. [Database Container], https://doi.org/10.22532/jtl.237888


Vancouver

Küçük Çırpın B, Kurt D. Havayolu Taşımacılığında Hizmet Kalitesi Ölçümü. Journal of Transportation and Logistics [Internet]. 29 Sep. 2024 [cited 29 Sep. 2024];1(1):84-98. Available from: https://doi.org/10.22532/jtl.237888 doi: 10.22532/jtl.237888


ISNAD

Küçük Çırpın, Birgül - Kurt, Didem. Havayolu Taşımacılığında Hizmet Kalitesi Ölçümü”. Journal of Transportation and Logistics 1/1 (Sep. 2024): 84-98. https://doi.org/10.22532/jtl.237888



ZAMAN ÇİZELGESİ



LİSANS


Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)

This license lets others remix, tweak, and build upon your work non-commercially, and although their new works must also acknowledge you and be non-commercial, they don’t have to license their derivative works on the same terms.


PAYLAŞ




İstanbul Üniversitesi Yayınları, uluslararası yayıncılık standartları ve etiğine uygun olarak, yüksek kalitede bilimsel dergi ve kitapların yayınlanmasıyla giderek artan bilimsel bilginin yayılmasına katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. İstanbul Üniversitesi Yayınları açık erişimli, ticari olmayan, bilimsel yayıncılığı takip etmektedir.