Taşımacılık ve Dijitalleşme: Uluslararası Taşımacılık Hizmeti Üreten İşletmelerin Dijital Olgunluk Düzeylerinin Belirlenmesi
Muhammed TurgutTaşımacılık sektörü, teknolojik ilerlemelerle birlikte hızla dijitalleşmekte ve dönüşmektedir. Bu çalışmanın amacı Türkiye’de yer alan uluslararası taşımacılık alanında faaliyet gösteren işletmelerin dijital olgunluk düzeylerinin belirlenmesidir. Uluslararası taşımacılık faaliyetleri, dış ticareti geliştiren önemli faaliyetlerin başında gelmektedir. Bu süreçte yer alan gümrükleme, transit işlemler, liman işlemleri, yükleme süreçleri gibi tüm süreçler doğrudan teknoloji ile bütünleşik süreçler haline gelmiştir. Bu kapsamda ülke dış ticaretinin artmasında önemli bir yere sahip olan taşımacılık faaliyetlerinde dijital olgunluk seviyesinin belirlenmesi önem arz etmektedir. Bu doğrultuda anket uygulaması gerçekleştirilerek, uluslararası taşımacılık sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin dijital olgunluk seviyesi ampirik olarak incelenmiştir. Çalışma sonucunda dijital olgunluk strateji alt boyutu ile işletmede çalışan kişi sayısı arasında, örgüt kültürü ve yetenek alt boyutu ile faaliyet gerçekleştirilen ülke sayısı arasında, süreçler alt boyutu ile faaliyet gerçekleştirilen ülke sayısı arasında anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Ayrıca teknolojik altyapı alt boyutu ile faaliyet gerçekleştirilen ülke sayısı arasında, teknolojik altyapı alt boyutu ile en fazla hizmet verilen taşımacılık türü arasında, örgüt kültürü ve yetenek alt boyutu ile en fazla hizmet verilen taşımacılık türü arasında da anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Taşımacılık sektöründe dijital olgunluk düzeylerinin belirlenmesi, işletmelerin zayıf noktalarını fark edebilmelerine ve bu alanda iyileştirmeler yaparak rekabet avantajı elde etmelerine imkân sağlayacaktır.
Transportation and Digitalization: Determining the Digital Maturity Levels of Businesses Providing International Transportation Services
Muhammed TurgutThe transportation sector is rapidly digitalizing and transforming with technological advances. The aim of this study is to determine the digital maturity levels of companies operating in the field of international transportation in Turkey. International transportation activities are one of the most important activities that develop foreign trade. All processes in this process, such as customs clearance, transit operations, port operations, and loading processes, have become processes directly integrated with technology. In this context, it is important to determine the digital maturity level in transportation activities, which have an important place in increasing the country's foreign trade. In this regard, a survey was conducted and the digital maturity level of companies operating in the international transportation sector was empirically examined. As a result of the study, a significant relationship was determined between the digital maturity strategy sub-dimension and the number of people working in the business, between the organizational culture and talent sub-dimension and the number of countries in which operations are carried out, and between the processes sub-dimension and the number of countries in which operations are carried out. In addition, a significant relationship was found between the technological infrastructure sub-dimension and the number of countries in which operations are carried out, between the technological infrastructure sub-dimension and the most serviced transportation type, and between the organizational culture and talent sub-dimension and the most serviced transportation type. Determining digital maturity levels in the transportation sector will enable businesses to recognize their weak points and gain competitive advantage by making improvements in this area.