ANADILI TÜRKÇE OLAN ÖĞRENCILERIN İSPANYOLCA ÖĞRENIMINDE KARŞILAŞTIKLARI DILBILGISI ZORLUKLARI
Ebru Yener GökşenliBu çalışmanın amacı Türk öğrencilerin yabancı dil olarak İspanyolca öğrenimleri sırasında karşılaştıkları zorlukları araştırmaktır. Bu öğrencilerin bazı İspanyolca dilbilgisi ünitelerini öğrenirken yaşadıkları zorluklar araştırılırken bunların kaynağını bulmak da hedeflenmektedir. Çalışmanın inceleme nesnesi, İspanyolcayla karşılaştırıldığında farklı bir dil ailesinden gelen Türk öğrencilerle gerçekleştirilen 100 anket ve yazılı sınavdır. Söz konusu öğrenci grubu İstanbul Cervantes Enstitüsü’nde C1 seviyesi öğrencilerden oluşmaktadır. Bu çalışma ana dili Türkçe olan öğrenci grubunun belli dilbilgisi bölümlerinde ve cümlenin farklı bölümlerinde tekrarlayan hatalarını ele almaktadır. Ayrı dilbilgisi konuları öğrencilere hem boşluk doldurma hem de çeviri yeteneklerini sınayan sorularla sunulmuştur. Elde edilen sonuçlar her iki sınav türünde de benzerdir. Bu çalışmayla öğrencilerin anadiliyle erek dil arasındaki farkın etkileri de araştırılmıştır. Bunların yanısıra anadili Türkçe olan öğrencilerin İspanyolca öğrenimiyle ilgili yayınlanmış Yüksek Lisans Tezlerinden ve makalelerden elde edilen bulgular da çalışmanın ilgili bölümünde sunulmuştur. Bulgular, bir Latin dili olan İspanyolcanın farklı dilbilgisi kurallarıyla Türk öğrenciler için öğrenmesi zor bir dil olduğunu ortaya koymaktadır. Söz konusu zorlukların üstesinden gelmek için ise Yabancı Dil Olarak İspanyolca sınıfında bir takım düzenlemeler yapmak gerekmektedir.
LAS DIFICULTADES GRAMATICALES A LAS QUE SE ENFRENTAN LOS TURCOHABLANTES EN EL APRENDIZAJE DE E/LE
Ebru Yener GökşenliTHE GRAMMAR DIFFICULTIES THAT NATIVE TURKISH SPEAKING STUDENTS FACE WHEN LEARNING SPANISH
Ebru Yener GökşenliThe aim of this study is to examine the difficulties for Turkish students while learning Spanish as a foreign language. It is also aimed to exhibit the origin of the difficulties that appear when these students intend to learn some grammar units of Spanish. The corpus of the study consists of 100 questionnaires and written exams realized by Turkish students which come from a different group of language compared to Spanish. The mentioned group has been students of Cervantes Institute in Istanbul of Level C1. The study analyzes some grammatical units and other parts of the sentence in which the Turkish speaking group repeatedly makes mistakes. The same grammar units are asked in fill in the blanks questions and also in translation skills part. The results for the same grammar topics are similar. It is also examined the effect of the difference between the students’ native language and the targeted language. Moreover some PhD Thesis and articles about Spanish learning for Turkish speakers are investigated and presented with their recommendations about the subject in the related part of the paper. The findings demonstrate that Spanish, being a Latin language is difficult to learn for the Turkish students for its distant grammar rules. To overcome the mentioned difficulties some arrangements have to be done in the Spanish as a Foreign Language classroom.