Araştırma Makalesi


LOS PERSONAJES INFANTILES EN LOS CUENTOS “UN NIÑO” DE JUAN BOSCH Y “EN EL FONDO DEL CAÑO HAY UN NEGRITO” DE JOSÉ LUIS GONZÁLEZ

Angélica Larda

Bu çalışmada Juan Bosch’un “Un niño” ve José Luis González’in “En el fondo del caño hay un negrito” başlıklı öykülerindeki çocuk kişiler, anlatıbilimsel bakış açısından ele alınmaktadır. Anlatı çatısının, her iki metinde de başkişi olan çocuk özneyi nasıl kısıtladığı incelenmektedir. Buna bağlı olarak, 20. yy’nin ilk yarısında Latin Amerika’daki yaşam koşulları gibi, öykülerdeki metin dışı öğelere de değinilmektedir. Her iki yazar da yabancılaştırılmış düşmanca bir ortamda yaşayan, ötekileştirilmişsıradan insanları ele almaktadır. González’in öyküsü şehir yaşamının yoksulluğu ve katlanılmazlığına dayanırken; Bosch, öyküsünü, yoksul köy yaşamını şehrin iğrençliklerine tercih eden köylüler üzerinden kurmaktadır

Anahtar Kelimeler: Kişiköyçocukötekileştirmeyoksulluk

LOS PERSONAJES INFANTILES EN LOS CUENTOS “UN NIÑO” DE JUAN BOSCH Y “EN EL FONDO DEL CAÑO HAY UN NEGRITO” DE JOSÉ LUIS GONZÁLEZ

Angélica Larda

.

LOS PERSONAJES INFANTILES EN LOS CUENTOS “UN NIÑO” DE JUAN BOSCH Y “EN EL FONDO DEL CAÑO HAY UN NEGRITO” DE JOSÉ LUIS GONZÁLEZ

Angélica Larda

We study the function of children’s character in two short stories, “Un niño” by Juan Bosch and “En el fondo del caño hay un negrito” by José Luis González. We focus on a narratological point of view. We examine the limitation of the narrative voice in relation to the subjectivity of the main characters, which are children in both cases. In addition, we analyse the extra-textual elements related to the story, such as the conditions of Latin American life during the first half of the 20th century.Both writers present stories of humble human beings who remain marginalized by the indifference of the modern society. In José Luis González works we mostly observe the alienated and hostile urban area. Meanwhile, in the short story of Juan Bosch, the attention is given mainly to peasants who prefer the misery of the countryside to the ugliness of the city.


PDF Görünüm

Referanslar

  • Bal, Mieke (1995) Teoría de la Narrativa, Ed. Cátedra, S.A., Madrid. google scholar
  • Barthes, Roland (1997) “Introducción al análisis estructural de los relatos”, En Communications N.8, 1966, Centro Editor de América Latina, Buenos Aires. google scholar
  • Bosch, Juan. (2001) Cuentos más que completos, Alfaguara MR., México. google scholar
  • Genette, Gérard (1989) Figuras III, Trad. Carlos Manzano, Ed. Lumen, Barcelona. google scholar
  • Iser, Wolfgang (1978) The Act of Reading: A Theory of Aesthetic Response, The Johns Hopkins University Press, U.S.A. google scholar
  • Oviedo, José Miguel (1992) Ed. Antología crítica del cuento hispanoamericano del siglo XX (1920-1980):1. Fundadores e innovadores, Alianza Ed., Madrid. google scholar
  • Pérez, Odalís G. (2005) Literatura dominicana y memoria cultural, Ed. Manatí, Santo Domingo. google scholar
  • Pichardo-Niño, Coronada (2008) Juan Bosch y la canonización de la narrativa dominicana, Funglode Ed., Santo Domingo. google scholar

Atıflar

Biçimlendirilmiş bir atıfı kopyalayıp yapıştırın veya seçtiğiniz biçimde dışa aktarmak için seçeneklerden birini kullanın


DIŞA AKTAR



APA

Larda, A. (2013). LOS PERSONAJES INFANTILES EN LOS CUENTOS “UN NIÑO” DE JUAN BOSCH Y “EN EL FONDO DEL CAÑO HAY UN NEGRITO” DE JOSÉ LUIS GONZÁLEZ. Litera: Dil, Edebiyat ve Kültür Araştırmaları Dergisi, 26(1), 87-93. https://doi.org/null


AMA

Larda A. LOS PERSONAJES INFANTILES EN LOS CUENTOS “UN NIÑO” DE JUAN BOSCH Y “EN EL FONDO DEL CAÑO HAY UN NEGRITO” DE JOSÉ LUIS GONZÁLEZ. Litera: Dil, Edebiyat ve Kültür Araştırmaları Dergisi. 2013;26(1):87-93. https://doi.org/null


ABNT

Larda, A. LOS PERSONAJES INFANTILES EN LOS CUENTOS “UN NIÑO” DE JUAN BOSCH Y “EN EL FONDO DEL CAÑO HAY UN NEGRITO” DE JOSÉ LUIS GONZÁLEZ. Litera: Dil, Edebiyat ve Kültür Araştırmaları Dergisi, [Publisher Location], v. 26, n. 1, p. 87-93, 2013.


Chicago: Author-Date Style

Larda, Angélica,. 2013. “LOS PERSONAJES INFANTILES EN LOS CUENTOS “UN NIÑO” DE JUAN BOSCH Y “EN EL FONDO DEL CAÑO HAY UN NEGRITO” DE JOSÉ LUIS GONZÁLEZ.” Litera: Dil, Edebiyat ve Kültür Araştırmaları Dergisi 26, no. 1: 87-93. https://doi.org/null


Chicago: Humanities Style

Larda, Angélica,. LOS PERSONAJES INFANTILES EN LOS CUENTOS “UN NIÑO” DE JUAN BOSCH Y “EN EL FONDO DEL CAÑO HAY UN NEGRITO” DE JOSÉ LUIS GONZÁLEZ.” Litera: Dil, Edebiyat ve Kültür Araştırmaları Dergisi 26, no. 1 (Nov. 2024): 87-93. https://doi.org/null


Harvard: Australian Style

Larda, A 2013, 'LOS PERSONAJES INFANTILES EN LOS CUENTOS “UN NIÑO” DE JUAN BOSCH Y “EN EL FONDO DEL CAÑO HAY UN NEGRITO” DE JOSÉ LUIS GONZÁLEZ', Litera: Dil, Edebiyat ve Kültür Araştırmaları Dergisi, vol. 26, no. 1, pp. 87-93, viewed 24 Nov. 2024, https://doi.org/null


Harvard: Author-Date Style

Larda, A. (2013) ‘LOS PERSONAJES INFANTILES EN LOS CUENTOS “UN NIÑO” DE JUAN BOSCH Y “EN EL FONDO DEL CAÑO HAY UN NEGRITO” DE JOSÉ LUIS GONZÁLEZ’, Litera: Dil, Edebiyat ve Kültür Araştırmaları Dergisi, 26(1), pp. 87-93. https://doi.org/null (24 Nov. 2024).


MLA

Larda, Angélica,. LOS PERSONAJES INFANTILES EN LOS CUENTOS “UN NIÑO” DE JUAN BOSCH Y “EN EL FONDO DEL CAÑO HAY UN NEGRITO” DE JOSÉ LUIS GONZÁLEZ.” Litera: Dil, Edebiyat ve Kültür Araştırmaları Dergisi, vol. 26, no. 1, 2013, pp. 87-93. [Database Container], https://doi.org/null


Vancouver

Larda A. LOS PERSONAJES INFANTILES EN LOS CUENTOS “UN NIÑO” DE JUAN BOSCH Y “EN EL FONDO DEL CAÑO HAY UN NEGRITO” DE JOSÉ LUIS GONZÁLEZ. Litera: Dil, Edebiyat ve Kültür Araştırmaları Dergisi [Internet]. 24 Nov. 2024 [cited 24 Nov. 2024];26(1):87-93. Available from: https://doi.org/null doi: null


ISNAD

Larda, Angélica. LOS PERSONAJES INFANTILES EN LOS CUENTOS “UN NIÑO” DE JUAN BOSCH Y “EN EL FONDO DEL CAÑO HAY UN NEGRITO” DE JOSÉ LUIS GONZÁLEZ”. Litera: Dil, Edebiyat ve Kültür Araştırmaları Dergisi 26/1 (Nov. 2024): 87-93. https://doi.org/null



ZAMAN ÇİZELGESİ


Çevrimiçi Yayınlanma01.06.2013

LİSANS


Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)

This license lets others remix, tweak, and build upon your work non-commercially, and although their new works must also acknowledge you and be non-commercial, they don’t have to license their derivative works on the same terms.


PAYLAŞ




İstanbul Üniversitesi Yayınları, uluslararası yayıncılık standartları ve etiğine uygun olarak, yüksek kalitede bilimsel dergi ve kitapların yayınlanmasıyla giderek artan bilimsel bilginin yayılmasına katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. İstanbul Üniversitesi Yayınları açık erişimli, ticari olmayan, bilimsel yayıncılığı takip etmektedir.