Araştırma Makalesi


PARÍS Y BERLÍN: LA PEREGRINACIÓN DEL CUERPO FEMENINO ENFERMO EN LA ROSA MUERTA (1914), DE LA MODERNISTA AURORA CÁCERES

Julia Martínez González Karacan

Perulu Modernist yazar Aurora Caceres’in (1877-1958) La Rosa Muerta (1914) adlı romanının ana teması seyahattir: romanın kadın baş kahramanı ya da başka bir ifadeyle onun hasta kadın bedeni ağır hastalığına çare bulmak için bir yolculuğa çıkar. Bu çalışma romanda sunulan iki uzamı, Paris’i ve Berlin’i incelemeyi ve bu iki Avrupa kentinin nasıl birer antagonist olarak resmedildiğini göstermeyi amaçlar. Kadın karakterin bu iki kente dair mekan, çevre, doktor, klinik tasvirleri, izlenimleri ve deneyimleri başkahramanın duygularının yanı sıra Aurora Caceres’in, Berlin’in karşısında Modernistlerin Kabesi olarak nitelenen Modernist Paristercihini de yansıtır. Romanda Paris, Laura’nın Berlin’in temsil ettiği avamlıktan kaçışıdır; Laura gerçek aşkı Berlin’de değil, Paris’te bulur; sevgili doktoru Castel gibi kendini mesleğine adamış şefkatli doktorlar Paris’te bulunurken, Berlin’deki en itibarlı doktor duygusuz ve hastalarına dokunmaktan çekinen biri olarak tasvir edilir. Bu bağlamda Paris, Laura’ya gerçek aşkı ve olası bir çareyisunan kent olarak resmedilirken, Berlin ise hayata gözlerini yumacağı kent olarak belirir

PARÍS Y BERLÍN: LA PEREGRINACIÓN DEL CUERPO FEMENINO ENFERMO EN LA ROSA MUERTA (1914), DE LA MODERNISTA AURORA CÁCERES

Julia Martínez González Karacan

PARÍS Y BERLÍN: LA PEREGRINACIÓN DEL CUERPO FEMENINO ENFERMO EN LA ROSA MUERTA (1914), DE LA MODERNISTA AURORA CÁCERES

Julia Martínez González Karacan

The topic of travel is essential in La Rosa Muerta (1914), a novel written by the Peruvian Modernist writer Zoila Aurora Cáceres (1877- 1958), since the main character, or rather her sick feminine body, begins a pilgrimage whose objective is the search of a cure for her serious illness. The present study will analyze the two spaces presented in the novel, Paris and Berlin, and how they are portrayed as two antagonist European cities. The main character´s descriptions of the atmosphere, doctors and clinics, as well as her impressions and experiences in both cities, openly reflect the female character´s feelings as well as Aurora Cáceres´s Modernist preference for Paris— considered the Modernist´s Mecca— in detriment of Berlin. In the novel Paris allows Laura escaping from the vulgarity represented by Berlin; Laura does not find hertrue love in Berlin but in Paris; devoted and humane doctors— like her beloved Doctor Castel— are found in Paris whereas in Berlin the most prestigious doctor is described as insensitive and not very tactful with his patients. We can say that Paris is portrayed as the city that offers Laura true love and a possible cure, whereas Berlin is the city where she will finally die.


PDF Görünüm

Referanslar

  • AYALA, Matías. (2006). “The interior in the Modernism”. Estudios Filológicos. 41: 7-18. google scholar
  • CÁCERES, Zoila Aurora. (2007). La Rosa Muerta. Ed. Thomas Ward, Buenos Aires: Stockcero. google scholar
  • CAMACHO, Jorge Luis. (2001-2002). “El cirujano y la enferma: la representación de la mujer en la literatura modernista”. Revista Canadiense de Estudios Hispánicos 26 (1/2). Estudios en Honor a Mario J. Valdés: 351-360. google scholar
  • CARVALLO, Fernando. (2007). “Zoila Aurora Cáceres, del Sagrado Corazón a la Belle Époque”. Cuadernos Hispanoamericanos 688 (oct.): 73-78. google scholar
  • GONZÁLEZ, Aníbal. (1987). La Novela Modernista Hispanoamericana. Madrid: Gredos. google scholar
  • HANNEKEN, Jaime. (2008). “Mikilistes and Modernistas: Taking Paris to the ‘Second Degree’”. Comparative Literature 60 (4): 370-388. google scholar
  • JIMÉNEZ DEL CAMPO, Paloma. (2010). “La crónica de viajes en la obra de Aurora Cáceres”. Anales de Literatura Hispanoamericana 39 : 305-315. google scholar
  • LAGRECA, Nancy. (2012). “Intertextual Sexual Politics: Illness and Desire in Enrique Gómez Carrillo´s Del amor, del dolor y del vicio and Aurora Cáceres´s La rosa muerta”. Hispania 95 (4): 617-628. google scholar
  • MANNARELLI, María Emma. (1999). “Sexualidad y cuerpo femenino. Nuevos discursos y transformaciones sociales en Lima a fines del siglo XX y principios del XX”. In Mujeres y género en la Historia del Perú. (Ed. Margarita Zegarra). (347-63). Lima: CENDOC-Mujer. google scholar
  • MONTALDO, Graciela. (1994). La sensibilidad amenazada. Fin de Siglo y Modernismo. Argentina: Viterbo. google scholar
  • PERA, Cristóbal. (1997). Modernistas en París. El mito de París en la prosa modernista hispanoamericana. Bern: Lang. google scholar
  • RUIZ BARRIONUEVO, Carmen. (2008). “Aurora Cáceres, ‘Evangelina’, entre el modernismo finicular y la reivindicación feminista”. INTI- Revista de Literatura Hispánica 67-68. Perú Contemporáneo. Nuevo Trabajo Crítico: 27-44. google scholar

Atıflar

Biçimlendirilmiş bir atıfı kopyalayıp yapıştırın veya seçtiğiniz biçimde dışa aktarmak için seçeneklerden birini kullanın


DIŞA AKTAR



APA

Martínez González Karacan, J. (2013). PARÍS Y BERLÍN: LA PEREGRINACIÓN DEL CUERPO FEMENINO ENFERMO EN LA ROSA MUERTA (1914), DE LA MODERNISTA AURORA CÁCERES. Litera: Dil, Edebiyat ve Kültür Araştırmaları Dergisi, 26(1), 35-44. https://doi.org/null


AMA

Martínez González Karacan J. PARÍS Y BERLÍN: LA PEREGRINACIÓN DEL CUERPO FEMENINO ENFERMO EN LA ROSA MUERTA (1914), DE LA MODERNISTA AURORA CÁCERES. Litera: Dil, Edebiyat ve Kültür Araştırmaları Dergisi. 2013;26(1):35-44. https://doi.org/null


ABNT

Martínez González Karacan, J. PARÍS Y BERLÍN: LA PEREGRINACIÓN DEL CUERPO FEMENINO ENFERMO EN LA ROSA MUERTA (1914), DE LA MODERNISTA AURORA CÁCERES. Litera: Dil, Edebiyat ve Kültür Araştırmaları Dergisi, [Publisher Location], v. 26, n. 1, p. 35-44, 2013.


Chicago: Author-Date Style

Martínez González Karacan, Julia,. 2013. “PARÍS Y BERLÍN: LA PEREGRINACIÓN DEL CUERPO FEMENINO ENFERMO EN LA ROSA MUERTA (1914), DE LA MODERNISTA AURORA CÁCERES.” Litera: Dil, Edebiyat ve Kültür Araştırmaları Dergisi 26, no. 1: 35-44. https://doi.org/null


Chicago: Humanities Style

Martínez González Karacan, Julia,. PARÍS Y BERLÍN: LA PEREGRINACIÓN DEL CUERPO FEMENINO ENFERMO EN LA ROSA MUERTA (1914), DE LA MODERNISTA AURORA CÁCERES.” Litera: Dil, Edebiyat ve Kültür Araştırmaları Dergisi 26, no. 1 (Nov. 2024): 35-44. https://doi.org/null


Harvard: Australian Style

Martínez González Karacan, J 2013, 'PARÍS Y BERLÍN: LA PEREGRINACIÓN DEL CUERPO FEMENINO ENFERMO EN LA ROSA MUERTA (1914), DE LA MODERNISTA AURORA CÁCERES', Litera: Dil, Edebiyat ve Kültür Araştırmaları Dergisi, vol. 26, no. 1, pp. 35-44, viewed 24 Nov. 2024, https://doi.org/null


Harvard: Author-Date Style

Martínez González Karacan, J. (2013) ‘PARÍS Y BERLÍN: LA PEREGRINACIÓN DEL CUERPO FEMENINO ENFERMO EN LA ROSA MUERTA (1914), DE LA MODERNISTA AURORA CÁCERES’, Litera: Dil, Edebiyat ve Kültür Araştırmaları Dergisi, 26(1), pp. 35-44. https://doi.org/null (24 Nov. 2024).


MLA

Martínez González Karacan, Julia,. PARÍS Y BERLÍN: LA PEREGRINACIÓN DEL CUERPO FEMENINO ENFERMO EN LA ROSA MUERTA (1914), DE LA MODERNISTA AURORA CÁCERES.” Litera: Dil, Edebiyat ve Kültür Araştırmaları Dergisi, vol. 26, no. 1, 2013, pp. 35-44. [Database Container], https://doi.org/null


Vancouver

Martínez González Karacan J. PARÍS Y BERLÍN: LA PEREGRINACIÓN DEL CUERPO FEMENINO ENFERMO EN LA ROSA MUERTA (1914), DE LA MODERNISTA AURORA CÁCERES. Litera: Dil, Edebiyat ve Kültür Araştırmaları Dergisi [Internet]. 24 Nov. 2024 [cited 24 Nov. 2024];26(1):35-44. Available from: https://doi.org/null doi: null


ISNAD

Martínez González Karacan, Julia. PARÍS Y BERLÍN: LA PEREGRINACIÓN DEL CUERPO FEMENINO ENFERMO EN LA ROSA MUERTA (1914), DE LA MODERNISTA AURORA CÁCERES”. Litera: Dil, Edebiyat ve Kültür Araştırmaları Dergisi 26/1 (Nov. 2024): 35-44. https://doi.org/null



ZAMAN ÇİZELGESİ


Çevrimiçi Yayınlanma01.06.2013

LİSANS


Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)

This license lets others remix, tweak, and build upon your work non-commercially, and although their new works must also acknowledge you and be non-commercial, they don’t have to license their derivative works on the same terms.


PAYLAŞ




İstanbul Üniversitesi Yayınları, uluslararası yayıncılık standartları ve etiğine uygun olarak, yüksek kalitede bilimsel dergi ve kitapların yayınlanmasıyla giderek artan bilimsel bilginin yayılmasına katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. İstanbul Üniversitesi Yayınları açık erişimli, ticari olmayan, bilimsel yayıncılığı takip etmektedir.