Araştırma Makalesi


DOI :10.26650/ppil.2018.38.1.0005   IUP :10.26650/ppil.2018.38.1.0005    Tam Metin (PDF)

Avrupa Birliği Mevzuatında Güvenli Üçüncü Ülke Kavramı ve Türkiye-AB Geri Kabul Anlaşmasına Yansımaları

Esen Aydın

Çalışmamız kapsamında güvenli üçüncü ülke kavramının tanımına yer verildikten sonra, kavramın hukuki dayanağı ve güvenli üçüncü ülkenin belirlenmesine ilişkin genel kriterler ortaya konulmuştur. Genel kriterlerin belirlenmesinin ardından, AB hukukunda güvenli üçüncü ülke kavramının ne şekilde düzenlendiği ve AB’nin çeşitli mekanizmalar vasıtasıyla gerçekleştirdiği güvenli üçüncü ülke uygulamaları incelenmiştir. Bu kapsamda, güvenli üçüncü ülke kavramını tanımlayan ve detaylı kriterler öngören Uluslararası Korumaya İlişkin AB Usul Yönergesi hükümleri, uluslararası koruma başvurusunu incelemekle sorumlu devletin belirlenmesini sağlayan Dublin III Tüzüğü hükümleri ve Türkiye-AB Geri Kabul Anlaşması özelinde AB geri kabul anlaşmaları incelenmiştir. Türkiye-AB Geri Kabul Anlaşmasının uygulanabilmesi bakımından Türkiye’nin güvenli üçüncü ülke olarak kabul edilmesi büyük önem arz etmektedir. Dolayısıyla çalışmamız kapsamında Türkiye’nin güvenli üçüncü ülke olmak için AB hukukunda aranan kriterleri yerine getirip getirmediği de incelenecektir.

DOI :10.26650/ppil.2018.38.1.0005   IUP :10.26650/ppil.2018.38.1.0005    Tam Metin (PDF)

The Concept of Safe Third Country in European Union Acquis and its Reflections on the Turkey-EU Readmission Agreement

Esen Aydın

In this article, after giving definition of the concept of safe third country, general criteria have been laid down for determining which countries are safe and the legal basis of the concept. Following the establishment of general criteria, the safe third-country concept in EU law and the safe third-country practices that the EU has achieved through various mechanisms have been analyzed. In this context, the provisions of the EU Procedures Directive which defines the concept of safe third country and envisages detailed criteria, Dublin III Regulation provisions which allows the determination of the state responsible for examining the application for international protection and the EU readmission agreements, specifically EU-Turkey Readmission Agreement are examined. For the implementation of the EU-Turkey Readmission Agreement Turkey must be considered a safe third country. Therefore, our study analyzes whether Turkey fulfills the requirements under EU law in order to be a safe third country.


PDF Görünüm

Referanslar

Atıflar

Biçimlendirilmiş bir atıfı kopyalayıp yapıştırın veya seçtiğiniz biçimde dışa aktarmak için seçeneklerden birini kullanın


DIŞA AKTAR



APA

Aydın, E. (0001). Avrupa Birliği Mevzuatında Güvenli Üçüncü Ülke Kavramı ve Türkiye-AB Geri Kabul Anlaşmasına Yansımaları. Public and Private International Law Bulletin, 38(1), 11-40. https://doi.org/10.26650/ppil.2018.38.1.0005


AMA

Aydın E. Avrupa Birliği Mevzuatında Güvenli Üçüncü Ülke Kavramı ve Türkiye-AB Geri Kabul Anlaşmasına Yansımaları. Public and Private International Law Bulletin. 0001;38(1):11-40. https://doi.org/10.26650/ppil.2018.38.1.0005


ABNT

Aydın, E. Avrupa Birliği Mevzuatında Güvenli Üçüncü Ülke Kavramı ve Türkiye-AB Geri Kabul Anlaşmasına Yansımaları. Public and Private International Law Bulletin, [Publisher Location], v. 38, n. 1, p. 11-40, 0001.


Chicago: Author-Date Style

Aydın, Esen,. 0001. “Avrupa Birliği Mevzuatında Güvenli Üçüncü Ülke Kavramı ve Türkiye-AB Geri Kabul Anlaşmasına Yansımaları.” Public and Private International Law Bulletin 38, no. 1: 11-40. https://doi.org/10.26650/ppil.2018.38.1.0005


Chicago: Humanities Style

Aydın, Esen,. Avrupa Birliği Mevzuatında Güvenli Üçüncü Ülke Kavramı ve Türkiye-AB Geri Kabul Anlaşmasına Yansımaları.” Public and Private International Law Bulletin 38, no. 1 (Nov. 2024): 11-40. https://doi.org/10.26650/ppil.2018.38.1.0005


Harvard: Australian Style

Aydın, E 0001, 'Avrupa Birliği Mevzuatında Güvenli Üçüncü Ülke Kavramı ve Türkiye-AB Geri Kabul Anlaşmasına Yansımaları', Public and Private International Law Bulletin, vol. 38, no. 1, pp. 11-40, viewed 25 Nov. 2024, https://doi.org/10.26650/ppil.2018.38.1.0005


Harvard: Author-Date Style

Aydın, E. (0001) ‘Avrupa Birliği Mevzuatında Güvenli Üçüncü Ülke Kavramı ve Türkiye-AB Geri Kabul Anlaşmasına Yansımaları’, Public and Private International Law Bulletin, 38(1), pp. 11-40. https://doi.org/10.26650/ppil.2018.38.1.0005 (25 Nov. 2024).


MLA

Aydın, Esen,. Avrupa Birliği Mevzuatında Güvenli Üçüncü Ülke Kavramı ve Türkiye-AB Geri Kabul Anlaşmasına Yansımaları.” Public and Private International Law Bulletin, vol. 38, no. 1, 0001, pp. 11-40. [Database Container], https://doi.org/10.26650/ppil.2018.38.1.0005


Vancouver

Aydın E. Avrupa Birliği Mevzuatında Güvenli Üçüncü Ülke Kavramı ve Türkiye-AB Geri Kabul Anlaşmasına Yansımaları. Public and Private International Law Bulletin [Internet]. 25 Nov. 2024 [cited 25 Nov. 2024];38(1):11-40. Available from: https://doi.org/10.26650/ppil.2018.38.1.0005 doi: 10.26650/ppil.2018.38.1.0005


ISNAD

Aydın, Esen. Avrupa Birliği Mevzuatında Güvenli Üçüncü Ülke Kavramı ve Türkiye-AB Geri Kabul Anlaşmasına Yansımaları”. Public and Private International Law Bulletin 38/1 (Nov. 2024): 11-40. https://doi.org/10.26650/ppil.2018.38.1.0005



ZAMAN ÇİZELGESİ


Gönderim05.07.2018
Kabul03.09.2018

LİSANS


Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)

This license lets others remix, tweak, and build upon your work non-commercially, and although their new works must also acknowledge you and be non-commercial, they don’t have to license their derivative works on the same terms.


PAYLAŞ




İstanbul Üniversitesi Yayınları, uluslararası yayıncılık standartları ve etiğine uygun olarak, yüksek kalitede bilimsel dergi ve kitapların yayınlanmasıyla giderek artan bilimsel bilginin yayılmasına katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. İstanbul Üniversitesi Yayınları açık erişimli, ticari olmayan, bilimsel yayıncılığı takip etmektedir.