Araştırma Makalesi


DOI :10.26650/JECS2018-0017   IUP :10.26650/JECS2018-0017    Tam Metin (PDF)

Ulus-Devlet Öğretileri üzerinden Türk Öğrencilerin Suriyeli Göçmenler Hakkındaki Düşünceleri Üzerine Eleştirel bir Tartışma

Hatice Yaprak Civelek

Bu çalışma, ilk olarak, ortaokul ve lise öğrencileri ile yapılan muhabbetlerden ibaretti. Mahallelerdeki Suriyeliler hakkındaki günlük şikâyetlerinin altındaki örtük noktalar bir kalitatif araştırma sorusuna dönüştü. Genellikle Suriyeli göçmenlerin yerleşmiş olduğu bölgelerde yaşayan öğrenciler, araştırma grubunu oluşturmaktadırlar. Sonuçlar, 2018 Bahar aylarında, öğrencilerin Suriyeli akranlarına yazdıkları mektupların analizine dayanmaktadır: Genç Suriyelileri “Sevgili Suriyeli arkadaşım” şeklinde selamlayan 150 mektup, söylem analizine tabi tutulmuştur. Klasik ve çağdaş Marksist yaklaşımları birlikte dikkate alan teorik yapı, ulus-devlet ideolojisi ve eğitim arasındaki ilişkinin, “tam-demokratik eğitim” idealine karşılık, nasıl bir çeşit politik sosyalleşme yarattığını tartışmaktadır. Öğrencilerin yazdıkları selamlamalar ve milliyetçi ifadeler herhangi bir kabul mekanizmasının işlemediğini gösteriyorlar. Öğrenciler, Suriyelileri, özellikle genç erkekleri, en başta kendi ülkelerine sadakatsizlikle, sonra sığındıkları ülkenin ekonomisini ucuz iş gücü ile zayıflatmak, Türk geleneksel ve ahlaki değerlerine uygunsuz davranışlarda bulunmak, Türk diline tehdit oluşturmak, yüksek doğurganlığa sahip olmak, ortak yaşam alanlarını ele geçirmek ve rahat davranmakla suçlamaktadırlar. 
DOI :10.26650/JECS2018-0017   IUP :10.26650/JECS2018-0017    Tam Metin (PDF)

A Critical Discussion on Turkish Students’ Thoughts about Syrians over Nation-State Teachings

Hatice Yaprak Civelek

This study is mainly based on chats with secondary and high school students. The implicit points in their daily complaints about their Syrian peers in neighborhoods were turned into a problematic for a qualitative survey. The students living in the regions in which generally Syrian immigrants are located account for the research group. The results were based on the analysis of the students’ letters they wrote to their Syrian peers in the spring of 2018: 150 letters saluting the young Syrians with “Dear my Syrian Friend” are exposed to a discourse analysis. The theoretical structure drawing classical and contemporary Marxist approaches together argues that the relationship between nationstate ideology and education creates a kind of political socialization in response to the ideal value of “fully-democratic education”. The salutations and nationalist statements that the students wrote reveal that not any mechanism of acceptance works. The students accuse the Syrians, particularly young men, of being unfaithful to their own country foremost, and of weakening the economy of the country where they took refuge by being a cheap labor force, behaving inappropriately towards the traditional and moral values, becoming a threat to Turkish language, having high fertility, taking over common spaces and behaving loosely. 

PDF Görünüm

Referanslar

  • Allman, P. (1988) “Gramsci, Freire and Illich: Their contributions to education for socialism”. In Tom Lovett, (ed) Radical approaches to adult education: a reader.London: Routledge. google scholar
  • Althusser, L. (2003). İdeoloji ve devletin ideolojik aygıtları. (A. Tümertekin, Trans.). İstanbul: İthaki Yayınları. google scholar
  • Anderson B. (1991). Imagined communities: Reflections on the origin and spread of nationalism. New York: Verso Books. google scholar
  • Arslan, A. (2017). Modern dünyada Müslümanlar. İstanbul: İletişim Yayınları. google scholar
  • Ball, S. J., (2013). Foucault, power and education. London: Routledge. google scholar
  • Bourdieu, P. (1984). Distinction. A social critique of the judgement of taste. (R. Nice, Trans.). Cambridge, Mass.: Harvard University Press. google scholar
  • Bourdieu, P. (2012). Language and symbolic power. Cambridge: Polity Press. Civelek, H. Y. (2015). Ethnicity, language, education: Confrontation of mother tongue and government’s language within ethnic households. Journal of Sociological Studies/Sosyoloji Konferansları. 51, 2015–1. google scholar
  • Çakmak, D., (2009). Pro-Islamic public education in Turkey: The Imam Hatip schools. Middle Eastern Studies. 45(5), 825–846. google scholar
  • Erneling, C. E. (2010). Towards discursive education, philosophy, technology and modern education. Cambridge: Cambridge University Press. google scholar
  • Edwards, D. (1997). Discourse and cognition, London: Sage. google scholar
  • Entwistle, H. (1979). Antonio Gramsci: Conservative schooling for radical politics. London: Routledge. google scholar
  • Ferreira, Jr. A., & Bittar M. (2008). Education from the Marxist perspective: an approach based on Marx and Gramsci. Interface 4 (no.se, Botucatu). http://www.scielo.br/pdf/icse/v12n26/en_a14.pdf. google scholar
  • Freire, P (1970). Pedagogy of the oppressed. New York: Continuum. Freire (1998). Teachers as cultural workers-Letters to those who dare teach, Boulder, CO, USA: West View Press. google scholar
  • Frisby, C. L. (2013). Meeting the psychoeducational needs of minority students. Evidence –based guidelines for school psychologists and other school personnel. New Jersey: Wiley Publications. google scholar
  • Gibson, R. (1986). Critical theory and education. London: Hodder & Stoughton. google scholar
  • Gellner, E. (1964). Thought and change. Chicago: Chicago University Press. google scholar
  • Gellner, E. (1983). Nations and nationalism. Oxford: Basil Blackwell. google scholar
  • Giroux, H.A (1999). The mouse that roared. Disney and the end of innocence. Lanham: Rowman & Littlefield. google scholar
  • Giroux, H.A. (2011) On critical pedagogy, N. Y. & London: Continuum/Bloomsbury. google scholar
  • Gramsci, A. (1977). Antonio Gramsci, Selections from political writings (1910-1920). Hoare & Matthews, J. (Eds.). New York: International Publishers. google scholar
  • Gramsci, A. (1978). Selections from political writings (1921-1926). Hoare, Q. (Ed.). New York: International Publishers. google scholar
  • Gramsci, A. (1999). Prison notebooks of Antonio Gramsci. Q. Hoare & G. N. Smith (Eds. & Trans.). London: ElecBook. google scholar
  • Hall, S. (2002), Gramsci and us. In J. Martin (Ed.) Antonio Gramsci: Critical assessments of leading political philosophers. London and New York: Roudledge. 227–238. google scholar
  • Hall, S. (2008). Kültürel çalışmalar ve teorik mirası. In S. Çelenk & A. E. Arslan, (Trans.) S. Çelenk (Comp.), İletişim çalışmalarında kırılmalar ve uzlaşmalar. Ankara: De Ki yayınları. google scholar
  • Hutchinson, J. (2008). Milliyetçilik, globalizm ve medeniyetler çatışması. In U. Özkırımlı (ed.) 21. Yüzyılda milliyetçilik. (pp.77–101). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. google scholar
  • Ince, B. (2012). Citizenship and identity in Turkey: From Atatürk’s republic to the present day. London. New York: I.B. Tauris. İnal, K. (2008). Eğitim ve ideoloji. İstanbul: Kalkedon Yayınları. google scholar
  • Jacob F., & Luedtke A. (2018). Introduction. In F. Jacob and A. Luedtke (Eds.). Migration and the crisis of the modern nation state? (pp. v-xiv). Delaware: Vernon Press. google scholar
  • Keely, B. C. (1996). How nation states create and respond to refugee flows. The International Migration Review. 30(4), 1046–1066. google scholar
  • Kellas, J. G., (1991). The politics of nationalism and ethnicity. London: Macmillan. google scholar
  • Kirişçi, K. (2014). Misafirliğin ötesine geçerken: Türkiye’nin “Suriyeli mülteciler” sınavı, Ankara: Booking Enstitüsü & Uluslararası Stratejik Araştırmalar Kurumu (USAK), Haziran. google scholar
  • Laclau E. (2006). Why constructing a people is a main task of radical politics? Critical inquiry. 32(4), 644–680. google scholar
  • Laclau E. (2014). Antagonism, subjectivity and politics. In The retorical foundations of society, (pp. 101-125). London: Verso. google scholar
  • Laclau E, & Mouffe C. (1985). Hegemony and socialist strategy. Towards a radical democratic politics. New York: Verso. google scholar
  • Laclau, E., & Worsham, L. & Olson, G. A. (1999). Hegemony and the future of democracy: Ernesto Laclau’s political philosophy. In G. A. Olson & L. Worsham (Eds.), Race, rhetoric, and the postcolonial (pp. 129–64). Albany: State University of New York Press. google scholar
  • Mottola-Poole, C. (2016). The United States: Learning about Native American. In R. Guyver. (Ed.) Teaching history and the changing nation-state.transnational and intranational perspectives (pp. 141–158). NY:Bloomsbery google scholar
  • Olivier, B. (2017). Bourdieu, Rancière, Inequality and Education, Koers-Bulletin for Christian Scholarship 82(1). https://doi.org/10.19108/KOERS.82.1.2315 google scholar
  • Ranciére, J. (2007). Siyasalın Kıyısında. (A. U. Kılıç, Trans.). İstanbul: Metis Yayınları. google scholar
  • Schwarz, I. (2011) Educational governence in Turkey? A centralized national education system under the influence of civil society and international organizations. London School of Economics and Political Science. Selected Dissertational Papers. http://www2.lse.ac.uk/europeanInstitute/research/ContemporaryTurkishStudies/Working %20Papers.aspx Smith, A. D. (1986). The ethnic origins of nations. Oxford: Blackwell. google scholar
  • Smith, Anthony D. (1991). National identity. London: Penguin. google scholar
  • Snir, I. (2017) Education and articulation: Laclau and Mouffe’s radical democracy in school. Ethics and education. 12(3), 351–363. google scholar
  • Thomassen, L. (2016). Hegemony, populism and democracy: Laclau and Mouffe today. Revista Española de Ciencia Política. Núm. 40. Marzo, pp. 161–176. http://doi.org/10.1080/17449642,2017,1356680. google scholar
  • Ramos Jr. V., (1982). The concepts of ideology, hegemony, and organic intellectuals in Gramsci’s Marxism. Theoretical Review, 27. March-April. Retrieved from : https://www.marxists.org/history/erol/periodicals/ theoretical-review/1982301.htm. google scholar
  • Wheelis, A.B. (1958). The quest for identity. New York: Norton. google scholar
  • Verkuyten, M. (2006). The social psychology of ethnic identity: European monographs in social psychology. Hove & N.Y: Psychology Press, Taylor & Francis Group. google scholar

Atıflar

Biçimlendirilmiş bir atıfı kopyalayıp yapıştırın veya seçtiğiniz biçimde dışa aktarmak için seçeneklerden birini kullanın


DIŞA AKTAR



APA

Civelek, H. (2019). Ulus-Devlet Öğretileri üzerinden Türk Öğrencilerin Suriyeli Göçmenler Hakkındaki Düşünceleri Üzerine Eleştirel bir Tartışma. Journal of Economy Culture and Society, 0(60), 105-124. https://doi.org/10.26650/JECS2018-0017


AMA

Civelek H. Ulus-Devlet Öğretileri üzerinden Türk Öğrencilerin Suriyeli Göçmenler Hakkındaki Düşünceleri Üzerine Eleştirel bir Tartışma. Journal of Economy Culture and Society. 2019;0(60):105-124. https://doi.org/10.26650/JECS2018-0017


ABNT

Civelek, H. Ulus-Devlet Öğretileri üzerinden Türk Öğrencilerin Suriyeli Göçmenler Hakkındaki Düşünceleri Üzerine Eleştirel bir Tartışma. Journal of Economy Culture and Society, [Publisher Location], v. 0, n. 60, p. 105-124, 2019.


Chicago: Author-Date Style

Civelek, Hatice Yaprak,. 2019. “Ulus-Devlet Öğretileri üzerinden Türk Öğrencilerin Suriyeli Göçmenler Hakkındaki Düşünceleri Üzerine Eleştirel bir Tartışma.” Journal of Economy Culture and Society 0, no. 60: 105-124. https://doi.org/10.26650/JECS2018-0017


Chicago: Humanities Style

Civelek, Hatice Yaprak,. Ulus-Devlet Öğretileri üzerinden Türk Öğrencilerin Suriyeli Göçmenler Hakkındaki Düşünceleri Üzerine Eleştirel bir Tartışma.” Journal of Economy Culture and Society 0, no. 60 (Nov. 2024): 105-124. https://doi.org/10.26650/JECS2018-0017


Harvard: Australian Style

Civelek, H 2019, 'Ulus-Devlet Öğretileri üzerinden Türk Öğrencilerin Suriyeli Göçmenler Hakkındaki Düşünceleri Üzerine Eleştirel bir Tartışma', Journal of Economy Culture and Society, vol. 0, no. 60, pp. 105-124, viewed 15 Nov. 2024, https://doi.org/10.26650/JECS2018-0017


Harvard: Author-Date Style

Civelek, H. (2019) ‘Ulus-Devlet Öğretileri üzerinden Türk Öğrencilerin Suriyeli Göçmenler Hakkındaki Düşünceleri Üzerine Eleştirel bir Tartışma’, Journal of Economy Culture and Society, 0(60), pp. 105-124. https://doi.org/10.26650/JECS2018-0017 (15 Nov. 2024).


MLA

Civelek, Hatice Yaprak,. Ulus-Devlet Öğretileri üzerinden Türk Öğrencilerin Suriyeli Göçmenler Hakkındaki Düşünceleri Üzerine Eleştirel bir Tartışma.” Journal of Economy Culture and Society, vol. 0, no. 60, 2019, pp. 105-124. [Database Container], https://doi.org/10.26650/JECS2018-0017


Vancouver

Civelek H. Ulus-Devlet Öğretileri üzerinden Türk Öğrencilerin Suriyeli Göçmenler Hakkındaki Düşünceleri Üzerine Eleştirel bir Tartışma. Journal of Economy Culture and Society [Internet]. 15 Nov. 2024 [cited 15 Nov. 2024];0(60):105-124. Available from: https://doi.org/10.26650/JECS2018-0017 doi: 10.26650/JECS2018-0017


ISNAD

Civelek, Hatice Yaprak. Ulus-Devlet Öğretileri üzerinden Türk Öğrencilerin Suriyeli Göçmenler Hakkındaki Düşünceleri Üzerine Eleştirel bir Tartışma”. Journal of Economy Culture and Society 0/60 (Nov. 2024): 105-124. https://doi.org/10.26650/JECS2018-0017



ZAMAN ÇİZELGESİ


Gönderim30.11.2018
Kabul18.09.2019
Çevrimiçi Yayınlanma30.12.2019

LİSANS


Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)

This license lets others remix, tweak, and build upon your work non-commercially, and although their new works must also acknowledge you and be non-commercial, they don’t have to license their derivative works on the same terms.


PAYLAŞ




İstanbul Üniversitesi Yayınları, uluslararası yayıncılık standartları ve etiğine uygun olarak, yüksek kalitede bilimsel dergi ve kitapların yayınlanmasıyla giderek artan bilimsel bilginin yayılmasına katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. İstanbul Üniversitesi Yayınları açık erişimli, ticari olmayan, bilimsel yayıncılığı takip etmektedir.