Araştırma Makalesi


DOI :10.26650/CONNECTIST2024-1519379   IUP :10.26650/CONNECTIST2024-1519379    Tam Metin (PDF)

Çin’de geçmiş-şimdi-gelecek nasıl kenetlenir? Kültürel yönetişim aracı olarak Çin dizileri ve GenZ dizisi örneğinden ‘Çin dalgası’nın olabilirliği

Sevda ÜnalMutlu Binark

Bu makale, GenZ (2023) dizisi aracılığıyla Çin Komünist Partisi’nin (ÇKP) kültürel yönetişiminin söylemsel uygulamalarını tespit etmeyi ve ulusötesi izleyicilerin diziyi nasıl alımladığını incelemeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda, iki araştırma tekniği eşgüdümlü bir şekilde kullanılmıştır. GenZ dizisindeki söylem temalarını ortaya çıkarmak için tematik söylem analizi, izleyici değerlendirmelerinin dizinin söylemiyle uyumluluğunu tartışmak için ise netnografik araştırma tekniği kullanılmıştır. Çalışma kapsamında belirlenen araştırma soruları şöyledir: Dizinin temaları Çin hükümetinin kültürel yönetişimi ne şekilde üretmektedir? Küresel yayın platformlarındaki izleyiciler GenZ’ye incelikle yerleştirilen ‘Çin Rüyası’ ve ‘canlandırma’ söylemlerini nasıl yorumluyor ve ulusötesi izleyiciler Çin’e yönelik ilgi ve merak geliştiriyor mu? Bu ilgi ve merak, Çin dizileri bir ‘Çin Dalgası’ yaratma potansiyeli olarak anlaşılabilir mi? Çalışmanın bulguları, dizinin söylemsel temalarının Xi Jinping’in ‘Çin rüyası’ ve ‘canlandırma’ ideolojisi ve ÇKP’nin kültürel yönetişim hedefleriyle uyumlu olduğunu ortaya koymaktadır. Görüleceği üzere, dizinin Çin’in kültürel yönetişim politikasına katkısı aşikardır. Ancak, Çin hükümeti için bir yumuşak güç aracı olarak rolü sınırlıdır. Çin dizilerinin ulus ötesi izleyiciler arasında bir ‘Çin Dalgası’ yaratması için yalnızca sanatsal kalitesi ve idol kültür yeterli değildir. Öncelikle Çin hükümetinin kültürel yönetişim politikasının mahiyetinin değişmesi gereklidir.

DOI :10.26650/CONNECTIST2024-1519379   IUP :10.26650/CONNECTIST2024-1519379    Tam Metin (PDF)

How past-present-future interconnect in China: CDramas as a tool of cultural governance and the possibility of a ‘Chinese wave’ in the case of GenZ

Sevda ÜnalMutlu Binark

This article aims to identify the discursive practices of the Chinese Communist Party’s (CCP) cultural governance through the GenZ series (2023) and examine how transnational audiences perceive the series. In this context, two different research analysis techniques are used in a coordinated manner. Thematic discourse analysis is employed to reveal the series’ discourse themes, and the netnographic research technique is applied to discuss the compatibility of audience reviews with the series’ discourse. The research questions are as follows: How do the series’ themes reproduce the Chinese government’s cultural governance? How do audiences on global streaming platforms interpret the discourses of the ‘Chinese Dream’1 and ‘rejuvenation’ subtly embedded in GenZ, and do transnational audiences develop an interest and curiosity towards China? Can these two reactions be understood as the potential of Chinese television dramas (CDramas) to create a ‘China Wave?’ This study finds that the series’s discursive themes align with President Xi Jinping’s two ideological discourses and the CCP’s cultural governance goals. As can be seen, the series’ contribution to China’s cultural governance policy is evident. However, its role as a soft power tool is limited because while transnational audiences are interested in Chinese dramas, their focus differs from that of Chinese audiences, which in this series are more interested in traditional Chinese medicine as a cultural heritage. Artistic quality and idol culture are not enough for CDramas to create a ‘Chinese Wave’ among transnational audiences, the nature of the government’s cultural governance policy needs to change first.


PDF Görünüm

Referanslar

  • Albro, R. (2015). The disjunction of image and word in US and Chinese soft power projection. International Journal of Cultural Policy, 21(4), 382-399. https://doi.org/10.1080/10286632.2015.1042471 google scholar
  • Binark, M. & Karataş-Özaydın, Ş. (2020). Kurgulanmış k-erkeklik imgesi: Güney Kore yaratıcı içerik endüstrisi ve aşık olunacak “hallyu yıldızları”. M. Binark (Ed.), Asya’da popüler kültür ve medya (1st ed.). (pp. 141-168). UMAG. google scholar
  • Bram, B. (2023, March 13). Generation N: The impact of China’s youth nationalism. Retrieved July 2, 2024, from https://asiasociety.org/policy-institute/generation-n-impact-chinas-youth-nationalism google scholar
  • Cao, Q & Lang, I. (2021). Digital media, governance, and the making of youth in contemporary China. W. Wei (Ed.) China’s contemporary image and rhetoric practice (1st ed.) (pp.137-158). Routledge. google scholar
  • Clarke, V. & Braun, V. (2014). Thematic analysis. Encyclopedia of critical psychology, 1947-1952. https://doi. org/10.1007/978-1-4614-5583-7_311 google scholar
  • Fairclough, N. & Wodak, R. (1997). Critical discourse analysis. T. van Dijk (Ed.). Discourse studies: A multidisciplinary introduction volume 2. (pp.258-284). Sage. google scholar
  • General Offices of the CPC Central Committee and the State Council. (2022). Cultural development plan for the “14th five-year plan”. http://www.gov.cn/zhengce/202208/16/content_5705612.htm google scholar
  • GenZ (2023). Episodes 1-40. [Video] YouTube. https://www.youtube.com/playlist?list=PLDuzvnRIfxZrxlCXTD0xu5 PBunhzT7_ai google scholar
  • Gullotta, D. & Lin, L. (2022). Beyond ‘rising tides’ and ‘lying flat’: Emergent cultural practices among youth in urban China. CLCWeb: Comparative Literature and Culture, 24 (1), 1-16. https://doi.org/10.7771/1481-4374.4292 google scholar
  • Jacques, M. (2009). When China rules the world. The Penguin Press. (e-book). google scholar
  • Jiang, X. & Gonzalez, A. (2021). and : The rhetoric of nationalism in the voice of China, Journal of Contemporary China, 1-14. https://doi.org/10.1080/10670564.2021.1893553 google scholar
  • Jilin, X. (n.d.). Xu Jilin, “houlang and houlang culture”. Retrieved July 2, 2024, from https://www. readingthechinadream.com/xu-julin-houlang-andhoulang-culture.html google scholar
  • Kalkır, N. (2018). Konfüçyüs’ün yönetim anlayışı üzerine bir analiz. Curr Res Soc Sci, 4(3), 97-107. https://doi. org/10.30613/curesosc.449190 google scholar
  • Kang, M. K. & Kim, S. A. (2012). Are Chinese and Korean families Confucian? An interpretive analysis of representation in Chinese and Korean dramas. Korean Social Sciences Review, 2(1), 131-150. https://s-space.snu.ac.kr/bitstream/10371/ 76323/1/04_Kang%20%26%20Kim_OK.pdf google scholar
  • Keane, M. (2019). China’s digital media industries and the challenge of overseas market. Journal of Chinese Cinemas, 13(3), 244-256. https://doi.org/10.1080/ 17508061.2019.1678480 google scholar
  • Keane, M. & Su, C. (2018). The will to power. M. Keane, B. Yecies & T. Flew. (Ed.). Willing collaborators: Foreign partners in Chinese media (Media, Culture and Communication in Asia-Pacific Societies) (47-61). Rowman and Littlefield Publishers. Apple Books. (e-book). google scholar
  • Kırımlı, C.K. (2023). Çin mucizesinin sonu mu? Uyuyan aslan, kağıttan kaplan. İletişim Yayınları. google scholar
  • Kozinets, R.V. (2015). Netnography: Redefined (2nd ed.). Sage google scholar
  • Konfüçyüs (2021). Konuşmalar. (G. Fidan, Trans.). İş Bankası Kültür Yayınları. google scholar
  • Lin, Z., Kaur, S., & Lee, C. (July 4, 2024). Multimodal representations of rural-urban divide on reality TV: The case of X-Change. Journal of Modern Languages, 34 (1), 54-77. https://mjlis.um.edu.my/index.php/JML/article/ view/46365. google scholar
  • Markham, A. (2011, March 5). Fabrication as ethical performance. Retrieved July 10, 2024, from: https:// annettemarkham.com/2011/03/fabrication1/ google scholar
  • Mulcahy, K. V. (2010). Cultural policy: Definitions and theoretical approaches. The Journal of Arts Management, Law, and Society, 35(4), 319-330. https://doi.org/http://dx.doi.org/10.3200/JAML.35.4.319-330 google scholar
  • Ng, E. & Xiaomeng, L. (2023). Brand new homonationalism: Chinese state guofeng (‘National Style’) framings of boys love television series. Asian Studies Review, 47 (3), 613-630. https://doi.org/10.1080/10357823.2022.21 42933 google scholar
  • Nye, J. (2004). Soft power: The means to success in world politics. Public Affairs Books. google scholar
  • Pankaj, E. (2023, 9 May). The May fourth movement in Xi Jinping’s China. Retrieved July 1, 2024, https:// thediplomat.com/2023/05/the-may-fourth-movement-in-xi-jinpings-china/ google scholar
  • Schneider, F. (2012). Visual political communication in popular Chinese television series. Brill. google scholar
  • Singer, D. & Hunter, M. (1999). The experience of premature menopause: A thematic discourse analysis. Journal of Reproductive and Infant Psychology, 17(1), 63-81. https://doi.org/10.1080/02646839908404585 google scholar
  • Song, G. (2022). Televising Chineseness: Gender, nation, and subjectivity. University of Michigan Press. google scholar
  • Sun, W. (2015). Slow boat from China: Public discourses behind the “going global” media policy. International Journal of Cultural Policy, 21(4), 400-418. https://doi.org/10.1080/10286632.2015.1043129 google scholar
  • Svensson, M. (2023). Chinese youth and the Communist Party of China: Cultivating a loyal generation through ideological and political education. China: An International Journal, 21(2), 72-91. https://doi.org/10.1353/ chn.2023.a898342 google scholar
  • Tang, J. & Ying, T. (Trans.). (2015). Çin ansiklopedisi. Kırmızı Kedi Yayınevi google scholar
  • Üstel, F. (2022). Kültür Politikasına Giriş. İletişim Yayınları. google scholar
  • Xi, J. (2013). Realize youthful dreams. Qiushi CPC Central Committee Bimonthly, Retrieved from: https://en. qstheory.cn/2020_09/25/c_607583. google scholar
  • Xiao, Y. & Hu, J. (2019, August). The inheritance and spreading of Confucianism in modern China and South Korea. 2019 5th International Conference on Social Science and Higher Education (ICSSHE 2019), 1061-1064. Atlantis Press. google scholar
  • Xu, J. & Yang, L. (2021). Governing entertainment celebrities in China: practices, policies and politics (20052020). Celebrity Studies, 12(2), 202-218, https://doi.org/10.1080/19392397.2021.1912109 google scholar
  • Which Country Is The Middle Kingdom? (n.d.). Retrieved July 2, 2024, from https://www.worldatlas.com/articles/ which-country-is-the-middle-kingdom.html google scholar
  • Wu, S., & Bergman, T. (2019). An active, resistant audience - but in whose interest?. Participations: Journal of Audience & Reception Studies, 16(1), 107-129. Retrieved July 2, 2024, from http://hdl.handle.net/1765/117528 google scholar
  • Yu Xian Tan, R. (2024). The manufacture of militarized masculinity in Chinese series You Are My Hero (2021). Media, Culture & Society, 46(1), 204-216. https://doi.org/10.1177/01634437231172307 google scholar
  • Zeng, J. (2016). The Chinese Communist Party’s capacity to rule: Ideology, legitimacy and party cohesion. Palgrave MacMillan. google scholar
  • Zhao, Y. & Guo, Z. (2020). Sixty years of Chinese television: History, political economy, and ideology in a conflicted global order. J. Wasko & E. R. Meehan (Ed.). A Companion to television. (pp.459-476). https://doi. org/10.1002/9781119269465 google scholar
  • Zhong, X. (2010). Mainstream culture refocused: Television drama, society, and the production of meaning in reform-era China. University of Hawaii Press. https://doi.org/10.1515/9780824860660-006 google scholar

Atıflar

Biçimlendirilmiş bir atıfı kopyalayıp yapıştırın veya seçtiğiniz biçimde dışa aktarmak için seçeneklerden birini kullanın


DIŞA AKTAR



APA

Ünal, S., & Binark, M. (2024). Çin’de geçmiş-şimdi-gelecek nasıl kenetlenir? Kültürel yönetişim aracı olarak Çin dizileri ve GenZ dizisi örneğinden ‘Çin dalgası’nın olabilirliği. Connectist: Istanbul University Journal of Communication Sciences, 0(0), -. https://doi.org/10.26650/CONNECTIST2024-1519379


AMA

Ünal S, Binark M. Çin’de geçmiş-şimdi-gelecek nasıl kenetlenir? Kültürel yönetişim aracı olarak Çin dizileri ve GenZ dizisi örneğinden ‘Çin dalgası’nın olabilirliği. Connectist: Istanbul University Journal of Communication Sciences. 2024;0(0):-. https://doi.org/10.26650/CONNECTIST2024-1519379


ABNT

Ünal, S.; Binark, M. Çin’de geçmiş-şimdi-gelecek nasıl kenetlenir? Kültürel yönetişim aracı olarak Çin dizileri ve GenZ dizisi örneğinden ‘Çin dalgası’nın olabilirliği. Connectist: Istanbul University Journal of Communication Sciences, [Publisher Location], v. 0, n. 0, p. -, 2024.


Chicago: Author-Date Style

Ünal, Sevda, and Mutlu Binark. 2024. “Çin’de geçmiş-şimdi-gelecek nasıl kenetlenir? Kültürel yönetişim aracı olarak Çin dizileri ve GenZ dizisi örneğinden ‘Çin dalgası’nın olabilirliği.” Connectist: Istanbul University Journal of Communication Sciences 0, no. 0: -. https://doi.org/10.26650/CONNECTIST2024-1519379


Chicago: Humanities Style

Ünal, Sevda, and Mutlu Binark. Çin’de geçmiş-şimdi-gelecek nasıl kenetlenir? Kültürel yönetişim aracı olarak Çin dizileri ve GenZ dizisi örneğinden ‘Çin dalgası’nın olabilirliği.” Connectist: Istanbul University Journal of Communication Sciences 0, no. 0 (Dec. 2024): -. https://doi.org/10.26650/CONNECTIST2024-1519379


Harvard: Australian Style

Ünal, S & Binark, M 2024, 'Çin’de geçmiş-şimdi-gelecek nasıl kenetlenir? Kültürel yönetişim aracı olarak Çin dizileri ve GenZ dizisi örneğinden ‘Çin dalgası’nın olabilirliği', Connectist: Istanbul University Journal of Communication Sciences, vol. 0, no. 0, pp. -, viewed 22 Dec. 2024, https://doi.org/10.26650/CONNECTIST2024-1519379


Harvard: Author-Date Style

Ünal, S. and Binark, M. (2024) ‘Çin’de geçmiş-şimdi-gelecek nasıl kenetlenir? Kültürel yönetişim aracı olarak Çin dizileri ve GenZ dizisi örneğinden ‘Çin dalgası’nın olabilirliği’, Connectist: Istanbul University Journal of Communication Sciences, 0(0), pp. -. https://doi.org/10.26650/CONNECTIST2024-1519379 (22 Dec. 2024).


MLA

Ünal, Sevda, and Mutlu Binark. Çin’de geçmiş-şimdi-gelecek nasıl kenetlenir? Kültürel yönetişim aracı olarak Çin dizileri ve GenZ dizisi örneğinden ‘Çin dalgası’nın olabilirliği.” Connectist: Istanbul University Journal of Communication Sciences, vol. 0, no. 0, 2024, pp. -. [Database Container], https://doi.org/10.26650/CONNECTIST2024-1519379


Vancouver

Ünal S, Binark M. Çin’de geçmiş-şimdi-gelecek nasıl kenetlenir? Kültürel yönetişim aracı olarak Çin dizileri ve GenZ dizisi örneğinden ‘Çin dalgası’nın olabilirliği. Connectist: Istanbul University Journal of Communication Sciences [Internet]. 22 Dec. 2024 [cited 22 Dec. 2024];0(0):-. Available from: https://doi.org/10.26650/CONNECTIST2024-1519379 doi: 10.26650/CONNECTIST2024-1519379


ISNAD

Ünal, Sevda - Binark, Mutlu. Çin’de geçmiş-şimdi-gelecek nasıl kenetlenir? Kültürel yönetişim aracı olarak Çin dizileri ve GenZ dizisi örneğinden ‘Çin dalgası’nın olabilirliği”. Connectist: Istanbul University Journal of Communication Sciences 0/0 (Dec. 2024): -. https://doi.org/10.26650/CONNECTIST2024-1519379



ZAMAN ÇİZELGESİ


Gönderim20.07.2024
Kabul25.11.2024
Çevrimiçi Yayınlanma19.12.2024

LİSANS


Attribution-NonCommercial (CC BY-NC)

This license lets others remix, tweak, and build upon your work non-commercially, and although their new works must also acknowledge you and be non-commercial, they don’t have to license their derivative works on the same terms.


PAYLAŞ




İstanbul Üniversitesi Yayınları, uluslararası yayıncılık standartları ve etiğine uygun olarak, yüksek kalitede bilimsel dergi ve kitapların yayınlanmasıyla giderek artan bilimsel bilginin yayılmasına katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. İstanbul Üniversitesi Yayınları açık erişimli, ticari olmayan, bilimsel yayıncılığı takip etmektedir.