Seçimlerde siyasal iletişim aracı olarak dijital medyanın kullanımı: Gana’da bir devlet üniversitesindeki siyaset bilimi öğrencileri üzerine bir araştırma
Adwoa Sikayena AmankwahDijital medya genellikle, vatandaşlar tarafından nasıl ve hangi amaçlarla kullanıldıklarına dair temel konuları içermeyen teknik mercekler aracılığıyla yorumlanır. Dijital siyasal iletişimin kullanımı ve seçimler üzerindeki sonucunu belirleyen toplumsal ve kişisel faktörlere ilişkin araştırmalar sınırlıdır. Bu nedenle bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin bireysel şüphecilik, siyasal etkinlik ve ayrıntılandırma tutumlarının, seçimlerde siyasal iletişim aracı olarak dijital medyayı kullanma motivasyonlarını nasıl etkilediğini sorgulamaktır. Çalışmada, 400 öğrenciye uygulanan anket çalışması ve 40 öğrenciyle gerçekleştirilen odak grup çalışmasını içeren karma metot kullanılmıştır. Araştırmaya göre, üniversite öğrencileri, siyasi meselelerde siyasi aktörlere güvensizlik duyması ve bu aktörlerden minimum geri bildirim alması nedeniyle hem şüphecilik hem de siyasi etkinliklerinde azalma deneyimlemektedir. Buna rağmen, elde edilen bulgular, öğrencilerin seçimlerde denkler arası siyasal iletişim için dijital medyayı kullanmaya daha çok eğlence, iletişim ve sosyal fayda tatminleriyle motive olduklarını göstermektedir. Bulgulardan elde edilen çıkarımlar, siyasi aktörlerin daha büyük bir siyasi etkinlik duygusu geliştirmek için gençlerle simetrik iletişim kurmaları gerektiği yönündedir.
Role of digital media as political communication tools in elections: A study on political science students at a public university in Ghana
Adwoa Sikayena AmankwahDigital media is often understood through technical lenses that do not include the central issues of how and for what purposes they are used by citizens. Studies on social and personal factors that determine the use and outcome of digital political communication on elections are limited. Therefore, the purpose of this study is to investigate how individual attitudes of cynicism, political efficacy, and elaboration influence the motivations of university students to use digital media as political communication tools in elections. The study addresses this gap by employing the mixed methods approach to survey 400 students and engage 40 students through focus group discussions. Findings indicate that notwithstanding that university students experience cynicism and reduced political efficacy due to distrust of and minimal feedback from political actors on political issues, the students are motivated largely by entertainment, communication, and social utility gratifications to deploy digital media for peer-to-peer political communication on elections. The implications of the findings are that political actors must engage in symmetrical communication with young people to foster a greater sense of political efficacy.