Medyanın üçüncü aşama gündem belirleme etkisi için en uygun zaman aralığı
Erkan Yüksel, Abdullah Koçak, Ali Emre DinginÜçüncü Aşama (Ağ) Gündem Belirleme araştırmalarında, bireylerin zihnindeki konu ya da kişiler hakkındaki düşünce bağlantılarıyla medya içeriklerindeki bağlantılar arasındaki benzerlik sorgulanmaktadır. Bu araştırma alanındaki önemli sorulardan biri de bir konunun medya gündemindeki önemlilik düzeyinin o konunun kamu gündemindeki önemlilik düzeyini optimum seviyede belirleyebilmesi için gereken sürenin ne olduğudur. Bu çalışmada Yüksel ve arkadaşlarının (2022) verilerinden hareketle, gündemde öne çıkan sekiz konu ele alınmıştır. Medya gündemi ağ bağlantıları içerik analiziyle saptanmıştır. Bunun için en fazla izlenen üç televizyon ana haber bülteni (Fox Ana Haber, Show Ana Haber, ATV Ana Haber), en yüksek tiraja sahip üç gazete (Sözcü, Sabah, Hürriyet) ve yüksek erişime sahip üç internet haber sitesi (ensonhaber.com, mynet.com.tr, milliyet.com.tr) 1 Nisan-30 Eylül 2021 tarihleri arasında takip edilmiştir. Ayrıca kamu zihnindeki bağlantıların ölçümü için 1-15 Temmuz 2021 tarihleri arasında ve 1-15 Ekim 2021 tarihleri arasında, Türkiye nüfusunu temsil edecek şekilde 12 İl’de 2.401 kişilik hane örnekleminde iki ayrı anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Bulgular bir konuya ilişkin kamu zihninde medya ağ bağlantılarıyla en yüksek benzerliğin oluşması için gereken sürenin çoğunlukla altı hafta olduğuna işaret etmektedir.
The optimal time-lag for media’s third-level agenda-setting effect
Erkan Yüksel, Abdullah Koçak, Ali Emre DinginThird-level (or network) agenda-setting research investigates the similarity between the links of thought that occur about issues or people in individuals’ minds and their links in media content. One of the most important questions in this area of research involves the time that is required for the level of importance of an issue on the media agenda to optimally determine the level of importance of that issue on the public agenda. This study examines eight issues that stand out on the agenda based on data from Yüksel et al. (2022). The research monitored the three most-watched television main news bulletins (FOX, Show, ATV), three newspapers with the highest circulation (Sözcü, Sabah, Hürriyet), and the three Internet news sites with the highest reach (ensonhaber.com, mynet.com.tr, milliyet. com.tr) between April 1-September 30, 2021 and identified the media agenda network connections through content analysis. Also, the study conducted two separate surveys between July 1-15, 2021 and October 1-15, 2021 among a sample of 2.401 households in 12 provinces representing the population of Türkiye to measure the links in public thought. The findings indicate six weeks to mostly be the time required for the highest similarity to media network connections to occur in the public mind on a specific issue.