Ethical and Political Implications of “Performance” in a Rural Cultural Practice: Afro-Colombian Women Singers from the Town of PoguePaola Marín, Gaston A. AlzateDOI :10.26650/jtcd.890946Araştırma MakalesienS. 1-22The Ottoman Turk in Maltese Theatre and Drama: A Discussion of the Role of Stereotypes in the Theatre of a Small NationMarco GaleaDOI :10.26650/jtcd.909750Araştırma MakalesienS. 23-36Joan Littlewood’s Post-Theatrical Engagements Beyond Theatre Workshop: A Comparison of the Original Fun Palace Project With the 2014 – 2015 RevivalsFatine Bahar KarlıdağDOI :10.26650/jtcd.906365Araştırma MakalesienS. 37-56Sevim Burak’s Protest Theatre: Understanding Sevim Burak Through AdornoMehmet Zeki GiritliDOI :10.26650/jtcd.877058Araştırma MakalesienS. 57-74Aesthetics in Theatre: The Challenge of Effect Under the SkinGuilherme FilipeDOI :10.26650/jtcd.894645Araştırma MakalesienS. 75-94Sürgünden Sahneye Dönen Günah Keçisi: İoVerda HabifDOI :10.26650/jtcd.910393Araştırma MakalesitrS. 95-114Dog’s Day: Natural Folly and Subversion in Much Ado About NothingBen HaworthDOI :10.26650/jtcd.861023Araştırma MakalesienS. 115-124Sevgi Ayakları: “Uysal Özneler” Üzerinden Bir 12 Eylül OkumasıAyşe Sancak DenizDOI :10.26650/jtcd.818543Araştırma MakalesitrS. 125-144Bedenleşme ve Enaksiyon Teorilerinin Çağdaş Tiyatro Uygulamalarına Yansımaları: Oyunculuk Eğitiminde Somatik YaklaşımBilge Serdar GöksülükDOI :10.26650/jtcd.908412Araştırma MakalesitrS. 145-168Nötr Maske, Nötrlük, KomediHazal İspirliDOI :10.26650/jtcd.858415Araştırma MakalesitrS. 169-188Türkiye’de Oyun Yazarlığında Yeni Eğilimler IVMurat Mahmutyazıcıoğlu, Sami Berat MarçalıDOI :10.26650/jtcd.2021.0001MülakattrS. 189-202